Polacy na Google trzy razy dłużej niż Amerykanie

Polski internauta spędza na witrynach firmy Google dużo więcej czasu niż amerykański użytkownik sieci. Takie wnioski można wysunąć porównując dane z polskiego badania Megapanel PBI/Gemius oraz amerykańskiego Nielsen/Netratings. Należy pamiętać, że różnią się one metodologią.

Postanowiliśmy przyjrzeć się średnim czasom spędzanym na najpopularniejszych polskich i amerykańskich witrynach.

Należy wziąć pod uwagę, że badania na podstawie których prezentujemy wyniki różnią się pod względem metodologii. Różnice obejmują m.in. sposób zbierania danych, przeliczanie ich na populację i inne aspekty. Nielsen/Netratings publikuje wynik wszystkich należących do danej firmy witryn. Natomiast w polskim badaniu Megapanel PBI/Gemius nie ma takiego założenia, niektóre witryny mogą występować oddzielnie, jest tak np. w przypadku serwisów Microsoft.

Informacje pochodzą z najnowszych danych jakie publikują firmy badawcze. Amerykańskie wyniki są z tygodnia, który zakończył się 21 stycznia 2007 r., natomiast polskie z tygodnia, który zakończył się 21 listopada 2006 r.

Spośród dziesiątki najpopularniejszych miejsc docelowych w USA prym wiedzie koncern Time Warner, właściciel portalu AOL.com. Amerykański internauta spędza na nim tygodniowo średnio 1 godzinę i 41 minut. Na drugim miejscu uplasował się portal Yahoo, na którym użytkownicy spędzają średnio 45 minut. W ciągu tygodnia średni czas spędzony przez amerykańskiego internautę na witrynach należących do Google wynosi zaledwie 28 minut i 31 sekund. W badaniu Megapanel w ramach "Google" znajdują m.in. wyszukiwarka, wyszukiwarki zagraniczne, serwis Google Video, natomiast przejęty przez Google serwis YouTube.com jest notowany oddzielnie.

Polacy na Google trzy razy dłużej niż Amerykanie

W Polsce spośród pierwszej dziesiątki witryn pod względem zasięgu, internauci najwięcej czasu spędzają na serwisach Onetu - średnio 1 godzinę i 44 minuty tygodniowo. Na drugim miejscu jest Google, na którym polski użytkownik sieci przybywa średnio 1 godzinę i 33 minuty tygodniowo. W badaniu Megapanel jako "Google" uwzględniona jest między innymi polska wersja wyszukiwarki, wersje zagraniczne, Google Video i Blogger. Należący do firmy Google serwis YouTube.com jest notowany oddzielnie.

Polacy na Google trzy razy dłużej niż Amerykanie