Podaj dalej

Jakkolwiek jednak przyciąga się klientów, bardzo ważna jest prostota przekazywania informacji. Każda przeszkoda, jaką napotka internauta, będzie go zniechęcać. Wiele firm zajmuje się technicznym ułatwianiem rozpowszechniania informacji. Serwisy zawierają metody ich zapisywania i organizacji, aby uprościć ich przekazywanie przyjaciołom: formularze e-maili, rekomendujące strony i serwisy; systemy automatycznego tworzenia i wysyłania ofert reklamowych do różnych grup konsumentów.

Niektórym witrynom najbardziej zależy na ruchu. Sieciowi wydawcy zarabiają na reklamach, które są uzależnione od tego czynnika. Dlatego właśnie firmy często sięgają po usługi takich serwisów, jak Backflip i Clickability.

Obie te firmy umożliwiają szybkie docieranie do zawartości stron internetowych poprzez łatwe tworzenie hiperłączy. Kiedy czytelnik odwiedza stronę wyposażoną w usługę Backflip, czy Clickability i widzi coś godnego zainteresowania, po prostu klika, tworząc w ten sposób łącze. Jeżeli internauta ma darmowe konto na serwerze jednej z tych dwu firm, wybrane hiperłącze jest na nim zapisywane.

"Obserwujemy sposoby, jakimi posługują się ludzie dzieląc się informacjami, i staramy się stworzyć przydatne im narzędzia" - mówi dyrektor zarządzający ClickabilityJohn Girard.

Na przykład w Backflipie udostępnianie przez użytkownika przyjaciołom folderu ze skrótami internetowymi jest równie proste jak wpisanie adresu e-mailowego. Odbiorca otrzymuje dostęp do folderu poprzez przysłane pocztą hiperłącze. Może zarówno edytować folder i dodawać hiperłącza, jak i zobaczyć, czy oprócz niego ktoś jeszcze to robi.

Istnieje też możliwość wysłania osobom nie zainteresowanym całym folderem i jego edycją tylko wybranych fragmentów. "Dajemy użytkownikom możliwość przebicia się przez wszystkie nie uporządkowane, a wartościowe informacje zawarte w Internecie" - mówi Chris Misner, współzałożyciel Clickability i wiceprezes do spraw rozwoju. "Udostępniamy naszym klientom statystyki ruchu na stronie, pozycji na rynku, aktualności oferty" - dodaje. Obie firmy starają się wykorzystywać zakładki, zachęcające użytkowników do powrotu na ulubione strony.

Ale nie do każdego rodzaju przedsięwzięcia pasuje system "zapisz i wyślij". Firmy, takie jak MobShop, obsługują dużą grupę konsumentów zainteresowanych zakupem bardzo zróżnicowanych towarów. Im więcej konsumentów chce kupić elektroniczny notatnik albo 19-calowy telewizor, w tym większym stopniu MobShop może im oferować korzystniejsze rabaty.