Po wino do Amazon.com?

Po raz kolejny nieoficjalnie mówi się, że sklep internetowy, dawniej specjalizujący się wyłącznie w sprzedaży książek, już niebawem zaoferuje w swoim asortymencie amerykańskie wina.

Jak podaje agencja Reuters powołując się na rozmowy z przedstawicielami amerykańskiej organizacji Napa Valley Vintners zrzeszajacej 315 producentów win ze Stanów Zjednocznonych, bardzo prawdopodobne jest, że już w przyszłym miesiącu Amazon.com uruchomi sprzedaż rodzimych win z całego kraju w 26 Stanach Ameryki Północnej.

Potwierdzono fakt, że na początku września odbyły się specjalne warsztaty dla producentów win zrzeszonych w Napa Valley Vintners, dzięki którym mieli oni zdobyć niezbedną wiedzę.

Reuters podaje również, iż Amazon nawiąże współpracę z New Vine Logistics w celu prowadzenia sprzedaży wina we wszystkich 45 Stanach Ameryki Północnej.

Dziennikarzom Winespectator.com udało się z kolei dotrzeć do dokumentu określającego szczegóły umowy pomiędzy Amazon.com a Napa Valley Vintners, z któtego wynika, iż internetowy gigant zapewnia producentom win swobodę w ustalaniu ceny trunków oraz 47% od ceny sprzedaży.

W Stanach Zjednocznonych z roku na rok wzrasta sprzedaż i konsumpcja wina. W 2007 r. jego sprzedaż - wg Stonebridge Research Group - osiągnęła wartość 30-32 mln USD. Coraz wyraźniej utrwalany jest również wizerunek wina, jako ekskluzywnego napoju sfer wyższych - czego przykładem może być działający sklep WSJwine sygnowany renomowanym logo The Wall Street Journal.

Żródła:http://news.yahoo.com, http://www.winespectator.com