Po ślubie przychodzi czas na szaleństwo e-zakupów

Ciekawe badanie dotyczące nabywania rzeczy przez Internet przeprowadził ostatnio Nielsen//NetRatings. Okazało się, że użytkownicy Sieci, którzy są zamężni bądź żonaci częściej korzystają ze sklepów internetowych od tych, którzy wciąż są w stanie wolnym.

Badanie Nielsen//NetRatings objęło swoim zasięgiem 40 tys. dorosłych osób i trwało przez trzy miesiące. Wyniki są następujące: 52% badanych, którzy są już po ślubie, skorzystało ze sklepów internetowych. Nabywców w stanie wolnym było mniej – 47% z nich zrobiło zakupy przez Sieć.

Zamężne internautki i żonaci internauci najczęściej odwiedzali sklepy, gdzie mogli nabyć coś dla domu bądź rodziny. W ich elektronicznych koszykach pojawiały się przedmioty gospodarstwa domowego, ogrodnicze, oprogramowanie edukacyjne oraz leki.

Z kolei „single” kupowały zazwyczaj głównie przedmioty z działu rozrywka: płyty CD, gry komputerowe. Ta grupa użytkowników korzystała również usług finansowych online – przede wszystkim z pożyczek studenckich.

W badaniu Nielsen//NetRatings wzięto pod uwagę także odwiedzalność stron, które utrzymują się głównie z reklam. Użytkownicy stanu wolnego ochoczo odwiedzali przede wszystkim: Match.com, TheSpark.com, Gay.com oraz Matchmaker.com i Date.com. Z kolei zamężne i żonaci skupili się na zgoła odmiennych tematach. Wśród pięciu najczęściej odwiedzanych serwisów znalazły się: FamilyFun, BabyCenter, AmericanBaby, a także NickJr. i ParentsPlace.com.

Ciekawe są również statystyki ilości odwiedzonych stron. „Single” korzystały średnio ze 115 stron w miesiącu, podczas gdy mężów i żony interesowało aż o 215% witryn mniej.