Pliki muzyczne legalnie od Interii

Od dziś działa nowy sklep muzyczny Melo.pl, uruchomiony przez portal Interia.pl. W serwisie można kupić pojedyncze utwory lub całe albumy. Jak na razie w niewielkim wyborze. Interia prowadzi negocjacje z wytwórniami fonograficznymi, które mogłyby zasilić sklep większą ilością muzyki.

W tej chwili w serwisie można kupić około 2 tys. utworów polskich i zagranicznych wykonawców. Pojedynczy utwór można nabyć za kwotę od 1,49 zł, albumy od 9,99 zł. Aby zwiększyć ofetę, Interia negocjuje ze wszystkimi największymi. "Każda wytwórnia ma swoich wykonawców. Nie chcemy się ograniczać do jednej z nich, bo byłoby to ze szkodą dla naszych użytkowników" - wyjaśnia Mariusz Kuziak, rzecznik Interii.

Aby kupić i móc odsłuchać utwory kupione w serwisie Melo.pl, trzeba mieć odtwarzacz Windows Media Player 7.1 lub nowszy. Należy się zarejestrować jako użytkownik sklepu i przelać środki na sklepowe konto. Po wyborze utworu czy albumu można za nie zapłacić, korzystając z karty płatniczej, zwykłym przelewem lub transferując środki za pomocą mTransfer lub Inteligo.

Po zapłaceniu wybrane pliki muzyczne trafiają na stronę "Moje Pliki", skąd mogą być w dowolnym momencie pobrane na komputer klienta. Pliki sprzedawane w Melo.pl są zabezpieczone przed nielegalnym kopiowaniem przy pomocy technologii ochrony praw autorskich Digital Rights Management (DRM). Umożliwia ona odtwarzanie utworów, dostarczanych użytkownikowi w wersji zaszyfrowanej, tylko osobie posiadającej odpowiedni cyfrowy klucz licencji. Licencja udzielana w Melo.pl pozwala na odsłuchiwanie utworów dowolną ilość razy na dwóch komputerach, skopiowanie pobranego ze sklepu pliku do dwóch przenośnych odtwarzaczy plików muzycznych zgodnych z technologią Microsoft DRM oraz dwukrotnego zapisania pliku w postaci ścieżki audio na płycie CD.

Portal wykorzystał otwarcie sklepu do wsparcia akcji charytatywnej mającej na celu sfinansowanie operacji Marcina Madeja, który urodził się z wrodzoną wadą serca. Na ten cel zostaną przeznaczone środki wydane przez klientów sklepu na zakup utwóru "List do Świętego Mikołaja" wykonywanego przez Formację Nieżywych Schabuff.