Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Płatne odnośniki są mylące?

Odróżnienie zwykłego odnośnika od sponsorowanego w rezultatach wyszukiwania jest wciąż problematyczne – wynika z ostatnich badań wykonanych przez Comsumer WebWatch, serwis należący do amerykańskiej Izby Konsumenckiej.

Użytkownicy Sieci, którzy korzystają z niej nawet od dziewięciu lat, potrafią mieć problemy z odróżnieniem, który odnośnik jest płatny, a który nie. Dotyczy to rezultatów wyszukiwania w serwisach: Google, Yahoo, MSN i mniejszych. Co więcej trzech spośród pięciu internautów nawet nie wie, że niektóre z odnośników znajdujących się w rezultatach wyszukiwania mogą być płatne. Te dane pochodzą z badania Leslie Marable z WebWatch, opublikowanego w raporcie: “Zwodnicza wyrocznia: reakcja klientów na informację o tym, jak naprawdę funkcjonują wyszukiwarki internetowe.”

Potwierdzeniem wysuniętych przez Marable wniosków są badania przeprowadzone przez Context-Based Research Group, w których przetestowano użytkowników z kilku miast amerykańskich. Okazało się, że żaden z 17 badanych nie wiedział, że niektóre z wyników wyszukiwania mogą być sponsorowane. Informacja o tym, że istnieją płatne odnośniki, została przyjęta przez badanych ze zdumieniem.

„Jeżeli nawet przy sponsorowanych odnośnikach znajduje się informacja o ich charakterze, to jest ona zbyt mała lub zbyt myląca, by użytkownicy mogli szybko zorientować się, z czym mają do czynienia” – zaznaczyła Leslie Marable.

Zdaniem Danny’ego Sullivana, autora serwisu internetowego SearchEngineWatch.com płatne odnośniki mają jednak swoje zalety, bo pomagają użytkownikom znaleźć dokładnie to, czego szukają.