Płatne linki odsłaniamy!

Badania AdRelevance firmy Nielsen/NetRatings potwierdzają przekonania o rosnącej sile wyszukiwarek jako narzędzia marketingowego. Jak na razie głównie w Ameryce. W trzecim tygodniu sierpnia, z 13 mld wszystkich dostarczonych odsłon reklamowych, aż 34% przypadło płatnym linkom.

Najwięcej, bo 379 mln dostarczonych odsłon przypadło odnośnikom zakupionym przez eBay, 138 mln Shopping.com, 98 mln InterActive, MyCashNow.com może się pochwalić 94 mln odsłon, zaś Yahoo! 91 mln.

Już z powyższego zestawienia można się domyślić, że reklamodawcami kupującymi płatne odnośniki są często firmy zajmujące się handlem elektronicznym czy inne firmy związane z tym medium. Sklepy online zakupiły 22% płatnych odnośników, zaś serwisy internetowe 21%. Internetowe serwisy finansowe (jak LowerMyBills.com) zakupiły ich 6%, serwisy turystyczne 5%.

Nielsen zdecydował się monitorować rynek reklam związanych z wyszukiwaniem w ostatnim tygodniu lipca. Dotychczas badanie AdRelevance obejmowało reklamy graficzne. Wyniki badania pochodzą z tygodnia, który zakończył się 21 sierpnia.