Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Płatne kawałki internetu

Amerykanie są gotowi wydawać coraz więcej na płatne treści w internecie. Jak wynika z raportu Online Publishers Association przeprowadzonego przez comScore, w pierwszej połowie 2004 roku wydali 853 mln USD. Wydatki na płatne treści dostępne w internecie wzrosły o 14% od ubiegłego roku.

Około 11% amerykańskich internautów płaciło w internecie za dostęp do wybranych treści czy usług. Jeszcze w ubiegłym roku zapłacili ponad 100 mln USD mniej za płatne treści. W tym roku najwięcej, bo 227 mln USD wydali na serwisy randkowe, na drugim miejscu uplasowała się rozrywka, za którą zapłacili 182,8 mln USD. Serwisy z wiadomościami biznesowymi i radami inwestycyjnymi przyniosły ich wydawcom 154 mln USD.

Najdynamiczniej rosną wydatki na rozrywkę, w tym przede wszystkim muzykę. W pierwszym półroczu 2004 roku wyniosły 182,8 mln USD, wzrosły więc aż o 78,3 %. To właśnie pobieranie muzyki z płatnych serwisów przyczyniło się w dużej mierze do wzrostu całkowitych wydatków w internecie. Większą popularnością niż dotychczas cieszyły się również serwisy sportowe, na które internauci wydali 68,7% więcej, oraz gry komputerowe, na które wydali o 27,4% więcej.

Raport pokazał jednak, że wzrost wydatków nie dotyczy wszystkich płatnych treści. Mniejsze o 8% w stosunku do ubiegłego roku były wydatki na płatne treści oferowane przez serwisy biznesowe i serwisy z radami dla inwestorów, o 32% mniejsze na doradztwo kredytowe. Wydatki na wciąż najpopularniejsze serwisy towarzysko-randkowe straciły na dynamice przyrostu.

Utrzymuje się tendencja wzrostu wydatków na subskrypcję kosztem zmniejszonych wydatków na pojedyncze zakupy treści w internecie. Na subskrypcje Amerykanie wydali więcej aż o 90% w stosunku do ubiegłego roku.