Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Piotr Ejdys, Gemius: 50% wzrost budżetów reklamowych w 2007

W 2006 roku polskie spółki internetowe postawiły na wewnętrzny rozwój, mało oglądając się na konkurencję. Pojawili się nowi gracze na giełdzie, podczas gdy największy z podmiotów - Onet - wycofał się z GPW. W 2007 roku wszyscy szykują się do rywalizacji o zwiększające się budżety reklamowe - wskazuje Piotr Ejdys, prezes Gemius S.A.

W 2006 roku główni gracze na rynku koncentrowali się przede wszystkim na własnym rozwoju, nie oglądając się przy tym na konkurencję. Portal O2 uruchomił wiele niszowych serwisów, Interia przechodziła zmiany wewnętrzne, w Wirtualnej Polsce uporządkowano strukturę właścicielską, a ITI wycofał Onet.pl z giełdy.

Agora dokonała istotnych zmian kadrowych w pionie internet, ArboMedia przejęła QNet, CRMedia wybiera się na giełdę i jest w trakcie uruchamiania własnego portalu. Myślę, że wszyscy szykują się do rywalizacji o wciąż rosnące budżety reklamowe.

Piotr Ejdys, Gemius: 50% wzrost budżetów reklamowych w 2007

Piotr Ejdys, prezes Gemius SA

Jestem przekonany, że wspomniane przegrupowania zaowocują wzmożoną walką o udział w torcie reklamowym. Wszyscy dokonują przemyślanych, długofalowych inwestycji - co w przyszłości przełoży się na coraz lepszą ofertę produktową zarówno dla internautów, jak i dla reklamodawców.

Moim zdaniem budżety na wydatki reklamowe w sieci wzrosną ok. 50% w przyszłym roku.

Zobacz też:

Gwidon Humeniuk, Ad.net: Koniec wzrostu wydatków na portale

Jacek Murawski, WP.pl: Tradycyjni ruszą w internet

Tomasz Józefacki, Gazeta.pl: Internet przyciąga nowych inwestorów

P. Welc, P. Kowalczyk, Onet.pl: Konwergencja mediów jest nieuchronna

Michał Brański, o2.pl: Zacięta walka w e-branży

Arjan Bakker, Allegro.pl: Biznes internetowy w rękach użytkowników