Piątkowy przegląd prasy

Konsorcjum Sanchez / ComputerLand nie zgadza się z decyzją komisji przetargowej, która nie zakwalifikowała go do II etapu postępowania ofertowego w przetargu na informatyzację PKO BP. Zdaniem Marka Józefiaka, szefa TP S.A., sieć telefonii komórkowej Idea będzie za dwa lata liderem rynku. Możliwe, że będzie już wtedy występowała pod nowym szyldem - Orange.

Parkiet

ComputerLand walczy

Konsorcjum Sanchez/ComputerLand nie zgadza się z decyzją komisji przetargowej, która nie zakwalifikowała go do II etapu postępowania ofertowego w przetargu na informatyzację PKO BP. Zdaniem przedstawicieli konsorcjum, oferty zakwalifikowane na krótką listę nie gwarantują wyboru najlepszego rozwiązania dla banku - dlatego też zamierzają oni złożyć zażalenie. Rozstrzygnięcie wartego 0,5 - 2 mld zł przetargu na wykonanie scentralizowanego systemu informatycznego w PKO BP spodziewane jest jeszcze w tym półroczu. (s. 3)

Emax podwyższy kapitał

Emax zamierza w ciągu trzech lat przeprowadzić emisję maksymalnie 750 tys. nowych akcji, z czego 500 tys. zostanie zaoferowanych w ramach subskrybcji publicznych. Cena emisyjna nie będzie niższa niż 50 zł za walor. Poznańska firma liczy, że dzięki sprzedaży akcji uda jej się pozyskać 20 - 25 mln zł. (s. 4)

Puls Biznesu

Idea za dwa lata będzie liderem

Zdaniem Marka Józefiaka, szefa TP S.A., sieć telefonii komórkowej Idea będzie za dwa lata liderem rynku. Możliwe, że będzie już wtedy występowała pod nowym szyldem - Orange. Narodowy operator chce ponadto zwiększyć tempo wzrostu liczby nowych abonentów telefonii stacjonarnej (pomóc ma w tym m.in. Neostrada, czyli szerokopasmowy dostęp do Internetu) oraz wdrożyć ogólnokrajowy system obsługi klienta. Ogółem, Telekomunikacja zamierza w tym roku wydać na inwestycje 4,6 mld zł. (s. 8)

Gazeta Wyborcza

Płyty nie dla piratów

Amerykańska firma Macrovision, producent systemu uniemożliwiającego kopiowanie zawartości płyt CD-Audio, poinformowała, że na świecie sprzedano już ponad 100 mln płyt zabezpieczonych jej technologią. Trafiły one głównie do sklepów w Europie i w Japonii. (s. 27)