Piątkowy przegląd prasy

Za treści publikowane w Internecie, użytkownikom przyjdzie płacić coraz więcej. Administracja państwowa stała się w br. największym klientem Oracle Polska. Sun wygrał przed sądem w Baltimore postępowanie antymonopolowe z Microsoftem.

GAZETA WYBORCZA

Nie ma nic za darmo

Rynek płatnej zawartości w Internecie – choć jeszcze niewielki – jest w coraz lepszej formie. W tym roku w samych tylko Stanach Zjednoczonych podwoił swą wartość, a prognozy na lata następne są jednoznaczne – internauci za treści w Sieci płacić będą coraz więcej. (s. 22)

RZECZPOSPOLITA

W Polsce lepiej niż na świecie

Administracja państwowa stała się w br. największym klientem głównego producenta oprogramowania dla instytucji i przedsiębiorstw Oracle Polska. Zaczyna być widoczna – w ocenie firmy – aktywność tego sektora w związku z przystępowaniem Polski do Unii Europejskiej. (s. B 4)

Kontrakty Softbanku z PKO BP

Softbank zawarł umowę sprzedaży oprogramowania wartości ponad 7,9 mln zł z PKO BP, który od wielu lat jest głównym klientem warszawskiej spółki informatycznej. (s. B 3)

Sun wygrał z Microsoftem

Sun, amerykański producent oprogramowania, wygrał przed sądem w Baltimore postępowanie antymonopolowe z Microsoftem. Sąd nakazał największemu światowemu producentowi oprogramowania, używania produkowanego przez Sun języka Java w systemie operacyjnym Windows. (s. B 3)