Piątkowy Przegląd Prasy

W sprawie Kluski nie ma winnych:Nie ma podstaw do wyciągnięcia konsekwencji wobec urzędników - uważa rząd Marka Belki. Computerland, warszawski integrator informatyczny, przejął kolejny pakiet udziałów w spółce Aram. Tele2 krytykuje zaproponowane przez Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) warunku przetargów na wolne częstotliwości UMTS i GSM. Klienci banków lubią Internet. UE: Patenty na oprogramowanie wracają. Europejski sektor telekomunikacyjny jest na rozdrożu? Coraz powszechniejsze jest promowanie marki w internecie. Ebay - dobre wyniki, mały entuzjazm.

PULS BIZNESU

W sprawie Kluski nie ma winnych

Kontrowersyjne i zaskakujące jest zakończenie jednej z najgłośniejszych afer ostatnich lat. Okazuje się, że urzędnicy, którzy łamali prawo wydając decyzje wobec Optimusa i Romana Kluski, założyciela i byłego prezesa nowosądeckiej spółki, nie poniosą żadnej kary, nawet dyscyplinarnej. - Wszystkie decyzje urzędników i prokuratorów były właściwe - wynika z odpowiedzi premiera Marka Belki na dezyderat Adama Szejnfelda, posła Platformy Obywatelskiej (PO).

http://www.pb.pl/content.aspx?sid=2289&guid=26719552-C36B-483C-A981-923DF3D1CBAC

CL zwiększa udziały w Aramie

Computerland, warszawski integrator informatyczny, przejął kolejny pakiet udziałów w spółce Aram, obsługującej sektor administracji publicznej. Za 33 proc. walorów CL zapłaci 3,3 mln zł. Po transakcji integrator ma 76,8 proc. udziałów. CL ma jeszcze opcję na nabycie papierów, dających mu łącznie 85-proc. udział w kapitale Aramu.

http://www.pb.pl/content.aspx?sid=7351&guid=588B5EB1-2238-49F3-BE98-E1128408EDD1

Tele2 chce zmiany zasad przetargu

Tele2 krytykuje zaproponowane przez Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) warunku przetargów na wolne częstotliwości UMTS i GSM. Zdaniem operatora, który od dawna deklaruje zainteresowanie obydwoma przetargami, propozycja URTiP faworyzuje trzech operatorów komórek już obecnych na rynku, a najważniejszym kryterium czyni zadeklarowaną przez oferentów cenę.

http://www.pb.pl/content.aspx?sid=7351&guid=023A38EA-09B5-4F6D-9686-B068AC11EEF9

RZECZPOSPOLITA

Klienci banków lubią Internet

W końcu grudnia 2004 roku banki działające w Polsce prowadziły ponad 15 milionów kont osobistych. To o ponad 1,3 miliona więcej niż rok wcześniej. Szybko przybywa osób korzystających z dostępu do swoich pieniędzy przez Internet.

http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050121/ekonomia/ekonomia_a_9.html

Jaka będzie przyszłość telekomów

Rosnąca konkurencja na rynku oraz nowe technologie sprawiają, że europejski sektor telekomunikacyjny jest na rozdrożu. Telekomy, borykając się ze spadkiem cen i niewykorzystaną infrastrukturą, myślą o obniżce kosztów. Inwestorzy chcieliby, aby firmy pokazały im, jak będą zwiększały przychody.

http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050121/ekonomia/ekonomia_a_33.html

GAZETA PRAWNA

Tele 2 naruszyła prawo

Spółka Tele 2 Polska utrudnia klientom rezygnację ze świadczonych usług preselekcji, pobiera nieuzasadnione opłaty i ogranicza możliwość odstąpienia od umowy - stwierdził prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/29.html?numer=1380&dok=1380.29.3.2.21.2.0.1.htm

GAZETA WYBORCZA

UE: Patenty na oprogramowanie wracają?

Tylko na miesiąc udało się zatrzymać prace nad dyrektywą patentową groźną dla małych producentów oprogramowania. Jej projekt znów ma wrócić pod obrady unijnej rady ministrów. Czy polskiemu rządowi starczy woli, żeby ponownie go zatrzymać?

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,2504181.html

Ebay - dobre wyniki, mały entuzjazm

Wzrost przychodów o ponad 50 proc. i zysku netto o 76 proc. zanotowała w 2004 r. firma eBay prowadząca największy na świecie serwis aukcji internetowych. Analityków i inwestorów wyniki te bardzo rozczarowały.

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,34912,2504054.html

BUSINESSWEEK POLSKA

Boom na rynku reklam online

Coraz powszechniejsze jest promowanie marki w internecie. Takie kampanie szykują największe agencje reklamowe. Przed rokiem koncern Ford Motor zorganizował podobną kampanię w internecie, promując model F-150. W dniu debiutu auta bannery reklamowe pojawiły się na 24 godziny w trzech najważniejszych portalach USA: AOL, MSN i Yahoo!. Oglądało je ok. 50 mln internautów. Najważniejsze jednak było to, że w efekcie miliony z nich odwiedziło strony Forda.

http://www.businessweek.pl/?show=detail&art=645

Giganci idą na zakupy

Umowa między IBM i Lenovo to tylko jedna z wielu transakcji chińskich firm na Zachodzie. Ich liczba jeszcze wzrośnie

http://www.businessweek.pl/?show=detail&art=624