P2P: czas filmów

Użytkownicy sieci P2P, do tej pory pobierający za ich pośrednictwem przede wszystkim pliki MP3, coraz częściej kopiują również filmy - wynika z raportu TEMPO, przygotowanego przez firmę analityczną Ipsos-Insight. Z opracowania dowiadujemy się m.in. że w ostatnim kwartale 2003 r. 21% Amerykanów, korzystających z sieci P2P pobrało za ich pośrednictwem co najmniej 1 film.

Z raportu wynika także, że najchętniej filmy pobierają użytkownicy w przedziale wiekowym 18-24 lata - w analizowanym okresie co najmniej 1 film pobrało 37% z nich. Okazało się także, że mężczyźni pobierają filmy dwa razy częściej niż kobiety. Głównym powodem coraz większego zainteresowania internautów pobieraniem filmów jest, według ekspertów, większa dostępność szybkich łączy internetowych.

Zdaniem analityków, tak duże zainteresowanie internautów pobieraniem filmów z sieci P2P nie koniecznie musi oznaczać, że przemysł filmowy będzie musiał zmierzyć się z tymi samymi problemami, z którymi walczą właśnie koncerny fonograficzne (nielegalne dystrybuowanie plików MP3 w P2P uznawane jest przez nie za główną przyczynę kiepskiej sprzedaży płyt CD).

Analitycy Ipsos-Insight zwracają uwagę na fakt, iż przemysł filmowy jest znacznie lepiej przygotowany do nowej sytuacji - koncerny filmowe uruchomiły juz kilka legalnych, płatnych serwisów, z których za odpowiednią opłatą można pobierać filmy (jednym z nich jest np. amerykański Movielink).