Orange ujawnia plany podboju polskiego rynku

Orange ujawnia plany podboju polskiego rynku

Telefony, wprowadzane wraz z marką Orange

Klienci, którzy nie potrzebują tak zaawansowanych możliwości, w zasadzie dostaną to, czego oczekiwać mogli wcześniej od Idei. Do ciekawych pomysłów zaliczyć można będzie w zasadzie oczywiste (ale wciąż nie wprowadzaną w Polsce) bezpłatne zmienianie wybranych usług. Mała rzecz, a cieszy. Niestety, ci, którzy spodziewali się nieograniczonego i szybkiego dostępu do Internetu dzięki stałemu abonamentowi, niechybnie poczują się zawiedzeni. Podobnie jak w dostępnych usługach tego typu (jak na przykład "Blue connect" proponowany przez Erę, w przypadku której limit transferu danych wynosi 2GB), brak limitów polegać będzie de facto na możliwości "dokupienia" gigabajtów albo na decyzji o pracy z bardzo spowolnionym połączeniem.

Plany taryfowe - ceny dopiero 19 września

Usługi Orange w Polsce

- Orange dla klienta indywidualnego:

- Twój Plan: podstawowa oferta na abonament - klient sam tworzy plan taryfowy zgodnie z jego potrzebami.

- Twój Mix: połączenie oferty na abonament i kartę.

- Orange Go: oferta na kartę.

- Twój Internet: oferta bezprzewodowego dostępu do Internetu.

Orange dla klienta biznesowego:

- Firma: podstawowa oferta dla firm.

- Firma MIX: połączenie oferty na abonament i na kartę.

- Pakiet E-mail dla Firm i BlackBerry: dostęp do firmowej poczty elektronicznej - rozwiązania dedykowane dla różnych wymagań firm.

- Business Everywhere: oferta dostępu do Internetu.

Jak widać, nie różni się to zbytnio od usług oferowanych przez Ideę. Ceny oraz szczegóły dotyczące wszystkich usług poznamy w poniedziałek, 19 września 2005 roku i tak naprawdę dopiero wtedy można będzie porównać ofertę Orange do tych, przedstawianych przez innych operatorów.

Na dzisiejszej konferencji wiele uwagi poświęcono na przedstawienie planów taryfowych, których elementy użytkownik będzie mógł (przynajmniej według zapowiedzi Iwony Kossmann - dyr. Marketingu Orange) dowolnie dobierać tak, aby uzyskać pożądane rezultaty. Niestety, czego można było się spodziewać, większość "specjalnych" ofert i usług obniżających wydatki dostępnych jest jedynie wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się na dzwonienie na numery należące do Orange lub stacjonarne. Również szeroko zapowiadane obniżenie kosztów połączeń roamingowych dotyczyć będzie najprawdopodobniej tylko połączeń w sieci Orange, ewentualnie - z telefonami stacjonarnymi.

Orange ujawnia plany podboju polskiego rynku

Blackberry 7250

Wiele wskazuje więc na to, że choć wejście Orange do Polski będzie rewolucją, tak naprawdę jest to bardziej próba zmiany myślenia na temat polskich firm telekomunukacyjnych, niż faktyczny, zapowiadany przez szefów Orange i PTK Centertel, "wstrząs" zmieniający totalnie rynek i przyzwyczajenia polskich klientów. Jak zauważa dr Andrzej Świątecki, (zakład marketingu medialnego i PR, Wydział Dziennikarstwa i PR Uniwersytetu Warszawskiego, specjalista od budowy marki) wielu klientów Idei to ludzie stosunkowo młodzi, tacy, którzy nie przywiązali się specjalnie do danej firmy, zainteresowani są za to nowymi technologiami oraz atrakcyjnymi usługami. Do takich zaliczyć można niewątpliwie tzw. "signature devices" (telefony specjalnie zaprojektowane dla Orange, ze specjalnym menu) czy wprowadzenie na polski rynek Blackberry, urządzenia do pisania i odbierania e-maili.

Więcej informacji: nowy portal Orange.pl