Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Optymistyczne prognozy Yahoo!

Firma Yahoo! opublikowała swoje prognozy finansowe na lata 2009-2010. Mają one pomóc zrozumieć akcjonariuszom, dlaczego odrzucono korzystną ofertę Microsoftu. Analitycy mówią wprost: ponad 6 tygodni od chwili złożenie przez Ballmera propozycji, zarząd Yahoo! nie przedstawił akcjonariuszom żadnej alternatywy. Teraz, prezentując optymistyczne przewidywania, chce ich przekonać, że nie warto sprzedawać firmy.

Microsoft proponuje 31 dolarów za akcję Yahoo, a zarząd portalu stwierdził, że jest on wart co najmniej 40 USD. Koncern z Redmond nie podniósł swojej oferty, ale w ubiegłym tygodniu pojawiły się pogłoski, że władze obu firm prowadzą rozmowy.

Clayton Moran, analityk firmy Stanford Group mówi, że ogłoszenie wyników przez Yahoo, to "kolejna runda publicznych negocjacji. Sądzimy, że do przejęcia dojdzie w przyjaznej atmosferze". Może to oznaczać, iż analityk sądzi, że oba koncerny doją do porozumienia i Microsoft nie będzie musiał doprowadzać do "buntu akcjonariuszy" podczas ich walnego zgromadzenia.

Jednym z najważniejszych przewidywań raportu jest znaczny wzrost dochodów z reklam. O ile w roku bieżącym reklamowe wpływy Yahoo! mają wynieść, po wypłaceniu prowizji, 5,7 miliardów dolarów (tak prognozuje i firma, i analitycy), to w roku 2010 ma to być kwota rzędu 8,8 miliarda USD.