Opineo.pl: nowe funkcje oceniania sklepów

Serwis oceniający sklepy internetowe, Opineo.pl, zaprezentował się w nowej odsłonie. Główne zmiany mają ułatwić potencjalnym klientom odnalezienie opini osób, które dokonały już zakupu w danym sklepie oraz ostrzec internautów przed oszustami w sieci.

Obecnie serwis podaje procentowy udział ocen negatywnych, pozytywnych i neutralnych w sumarycznej liczbie komentarzy na temat konkretnego sklepu.

Opineo.pl: nowe funkcje oceniania sklepów

Warto również zwrócić uwagę na zmodyfikowane wykresy prezentujące historię ocen, jakie zgromadzili poszczególni sprzedawcy. Wykres przedstawia średnią ocenę, jaką sklep uzyskał w danym miesiącu (serwis analizuje dane z ostatnich 12 miesięcy). Ma to pozwolić e-klientom na szybszą reakcje i ostrzeganie innych (spadek słupka na wykresie to czerwona lampka dla innych). W ten sposób użytkownicy Opineo.pl mają szansę zobaczyć czy dany sprzedawca utrzymuje albo wręcz poprawia jakość świadczonych usług, czy może przeżywa chwilowe kłopoty.

"Komentarze internautów są jak papierek lakmusowy. Jeśli tylko dzieje się coś niepokojącego, noty sklepu szybują w dół. Tak było w przypadku nieistniejącego już NKTelectro.pl, sklepu Ulubiony.pl czy Sirius.pl" - przypomina Paweł Kucharzak, właściciel serwisu Opineo.pl.

Opineo.pl: nowe funkcje oceniania sklepów

Użytkownicy Opineo.pl mogą również skorzystać z opcji filtrowania sklepów według ilości zgromadzonych przez nie komentarzy oraz zdobytych ocen. Opcje tę wprowadzono, ponieważ spora część sklepów zgromadziła już po tysiąc i więcej komentarzy, których nie sposób przejrzeć.

Wśród nowych opcji zaprezentowanych w serwisie znajdziemy także tzw. Ogólnopolski Barometr Opineo. Dowiemy się z niego jakim poziomem zaufania obdarzamy aktualnie sklepy internetowe (biorąc pod uwagę średnią ocen uzyskaną przez ok. 2 700 sklepów skomentowanych na łamach serwisu).