Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

OnetPlejer: 200 tysięcy plików nam gra - żyć nie umierać!

Dzięki umowie zawartej z firmą OD2, portal Onet.pl uruchamia dziś internetowy sklep muzyczny o nazwie OnetPlejer. W jego zasobach już na początku znaleźć ma się niemal 200 tysięcy plików. Jest to do tej pory największa tego typu inicjatywa na rodzimym rynku.

OnetPlejer: 200 tysięcy plików nam gra - żyć nie umierać!

OnetPlejer - sklep muzyczny portalu Onet.pl

Serwis znajduje się pod adresemhttp://www.plejer.onet.pl i już na początku baza dostępnej w nim muzyki jest nieporównywalnie wyższa od wszystkich do tej pory dostępnych w Polsce serwisów tego typu - prawie 200 tysięcy utworów gwiazd muzyki światowej i polskiej. Firma OD2 (On Demand Distribution) jest dostawcą plików muzycznych dla takich portali jak MSN czy Wanadoo - z jej zasobów korzysta już kilkadziesiąt serwisów w 10 krajach Europy. Baza utworów OD2 liczy łącznie 1,3 miliona plików muzycznych. Zasoby OnetPlejera będą się zatem sukcesywnie powiększać.

"Przygotowaliśmy bezkonkurencyjną ofertę: już za 4 zł można nabyć pakiet 400 kredytów (punktów), który pozwala na odsłuchanie aż 400 całych utworów, i to w doskonałej jakości.

Wymagania systemowe sklepu OnetPlejer:

- komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 98, ME, 2000 lub XP;

- przeglądarka Internet Explorer w wersji 6.0 lub wyższej;

- odtwarzacz Windows Media Player (wersja 7.0 lub wyższa).

- wtyczka Flash (wersja 5 lub wyższa)

Serwis nie jest niestety dostępny dla posiadaczy komputerów Macintosh.

Oznacza to, że za jedyne 4 zł przy OnetPlejerze można bawić się non stop prawie przez całą dobę, a odsłuchanie całej płyty ulubionego artysty kosztuje przeciętnie tylko 12 gr. Za 4 zł można ściągnąć i wypalić sobie na płycie nagrania artystów tej miary co Kylie Minogue, Robbie Williams czy Peter Gabriel" - podkreśla Piotr Welc, dyrektor ds. projektów marketingowych portalu Onet.pl. Partnerem reklamowym OnetPlejer jest Coca-Cola Poland Services.

Jak powiedział nam Piotr Tchórzewski, PR manager portalu Onet.pl: "Pliki dostępne w OnetPlejer są zabezpieczone systemem DRM (digital rights management). Wraz z plikiem muzycznym w formacie WMA otrzymuje się licencję okreslającą co z tym plikiem można zrobić".

Więcej informacji: http://www.plejer.onet.pl

Aktualizacja: 23 lutego 2005 11:12

Otrzymaliśmy komentarz od Mariusza Kuziaka, dyrektora marketingu portalu Interia.pl, w ramach którego działa serwis Melo.pl: "Liczba 200 tysięcy plików z muzyką wygląda na pozór imponująco, ale tak naprawdę start Plejera niewiele zmienia w sytuacji konkurencyjnej. Onet udostępnił bowiem tylko około jednej trzeciej oferty OD2 i to oferty wcale nie najważniejszej z punktu widzenia klienta, bo pomijającej podstawowy repertuar głównych wytwórni muzycznych, tzw. 'majors'. Przynajmniej jak na razie w ofercie Onetu nie ma też muzyki polskiej. Sytuacja rynkowa zmieniła się o tyle, że teraz na podpisanie umów z majors'ami oczekiwać będziemy już wspólnie z Onetem. I dopiero wtedy na rynku rozpocznie się rzeczywista konkurencja, dopiero wtedy ujawnią się w pełni - niewielkie jak się może wydawać - różnice pomiędzy naszymi ofertami. Onet zdecydował się na współpracę z hurtownią plików muzycznych w ramach oferowanych przez nią rozwiązań technologicznych, godząc się na mniejsze możliwości i - jak można przypuszczać - znacząco mniejsze zyski. Interia.pl posiada natomiast własne rozwiązanie do sprzedaży e-muzyki, przez co zachowuje pełną kontrolę nad funkcjonowaniem sklepu. Właśnie w elastyczności naszego rozwiązania widzimy nasz największy potencjał konkurencyjny, zapewniający nam możliwość organizacji licznych eventów, promowania nowych talentów, bliskiej współpracy z rodzimymi wykonawcami, reagowania poziomem cen na sytuację rynkową, itp.".

Aktualizacja: 22 lutego 2005 13:43

W związku z komentarzami czytelników zaniepokojonych dokonywaniem płatności w OnetPlejerze przy pomocy kart kredytowych, postanowiliśmy poprosić o stosowny komentarz przedstawicieli portalu Onet.pl. Piotr Tchórzewski, PR manager z Onet.pl wyjaśnia: "Płatność jest wykonywana w firmie OD2, wszystkie transakcje wykonywane są przy użyciu protokołu SSL, a strona do płatności jest zweryfikowana przez Verisign. To nie jest nasz wymysł: wszystkie sklepy On Demand Distribution Ltd. mają taką samą metodologię dotyczącą płatności. Niemniej, pragnę zapewnić, ze jeszcze w tym roku uruchomimy dodatkowe formy płatności które są już używane w naszym portalu".

Aktualizacja: 22 lutego 2005 12:28

W związku z uruchomieniem OnetPlejera poprosiliśmy przedstawicieli konkurencyjnych serwisów obecnych już na rodzimym rynku od pewnego czasu o opinię na ten temat. Jak do tej pory zareagował jedynie serwis Soho.pl. A oto co powiedział nam Radek Samoszuk z Soho.pl: "Trudno mi coś komentować, czego nie mogę zobaczyć. Na powitanie otrzymuję jedynie informację o wielu programach, które muszę zainstalować aby korzystać z tego serwisu. U nas jest zupełnie inaczej - wolność i niezależność".

Przy okazji chcieliśmy się również zorientować odnośnie planów partnera reklamowego tego przedsięwzięcia, Coca-Cola Poland Services. Byliśmy ciekawi, czy Coca-Cola Poland Services planuje wprowadzić jakiekolwiek promocje powiązane z OnetPlejerem (przykładowo znane już na zachodzie akcje dołączania do etykiet lub nakrętek napojów kodów umożliwiających dostęp do zasobów sklepu). A oto odpowiedź, jaką otrzymaliśmy od Iwony Sarachman, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services: "Coca-Cola Poland Services jest sponsorem muzycznego sklepu internetowego prowadzonego przez Onet. Muzyka jest ważnym elementem naszej strategii marketingowej, więc kiedy pojawiła się możliwość uczestniczenia w przedsięwzięciu, które pozwala młodym ludziom legalnie ściągać najnowsze hity, skorzystaliśmy z niej. Wierzymy, że sklep odniesie sukces, trafiając w gusta miłośników wszystkich rodzajów muzyki. Co do naszych planów marketingowych, to na dzisiaj nie ujawniamy szczegółow".