OnetPlejer: 200 tysięcy plików nam gra - żyć nie umierać!
- Sebastian Górski,
- 21.02.2005, godz. 12:21
Dzięki umowie zawartej z firmą OD2, portal Onet.pl uruchamia dziś internetowy sklep muzyczny o nazwie OnetPlejer. W jego zasobach już na początku znaleźć ma się niemal 200 tysięcy plików. Jest to do tej pory największa tego typu inicjatywa na rodzimym rynku.
"Przygotowaliśmy bezkonkurencyjną ofertę: już za 4 zł można nabyć pakiet 400 kredytów (punktów), który pozwala na odsłuchanie aż 400 całych utworów, i to w doskonałej jakości.
- komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 98, ME, 2000 lub XP; - przeglądarka Internet Explorer w wersji 6.0 lub wyższej; - odtwarzacz Windows Media Player (wersja 7.0 lub wyższa). - wtyczka Flash (wersja 5 lub wyższa) Serwis nie jest niestety dostępny dla posiadaczy komputerów Macintosh.
Jak powiedział nam Piotr Tchórzewski, PR manager portalu Onet.pl: "Pliki dostępne w OnetPlejer są zabezpieczone systemem DRM (digital rights management). Wraz z plikiem muzycznym w formacie WMA otrzymuje się licencję okreslającą co z tym plikiem można zrobić".
Więcej informacji: http://www.plejer.onet.pl
Otrzymaliśmy komentarz od Mariusza Kuziaka, dyrektora marketingu portalu Interia.pl, w ramach którego działa serwis Melo.pl: "Liczba 200 tysięcy plików z muzyką wygląda na pozór imponująco, ale tak naprawdę start Plejera niewiele zmienia w sytuacji konkurencyjnej. Onet udostępnił bowiem tylko około jednej trzeciej oferty OD2 i to oferty wcale nie najważniejszej z punktu widzenia klienta, bo pomijającej podstawowy repertuar głównych wytwórni muzycznych, tzw. 'majors'. Przynajmniej jak na razie w ofercie Onetu nie ma też muzyki polskiej. Sytuacja rynkowa zmieniła się o tyle, że teraz na podpisanie umów z majors'ami oczekiwać będziemy już wspólnie z Onetem. I dopiero wtedy na rynku rozpocznie się rzeczywista konkurencja, dopiero wtedy ujawnią się w pełni - niewielkie jak się może wydawać - różnice pomiędzy naszymi ofertami. Onet zdecydował się na współpracę z hurtownią plików muzycznych w ramach oferowanych przez nią rozwiązań technologicznych, godząc się na mniejsze możliwości i - jak można przypuszczać - znacząco mniejsze zyski. Interia.pl posiada natomiast własne rozwiązanie do sprzedaży e-muzyki, przez co zachowuje pełną kontrolę nad funkcjonowaniem sklepu. Właśnie w elastyczności naszego rozwiązania widzimy nasz największy potencjał konkurencyjny, zapewniający nam możliwość organizacji licznych eventów, promowania nowych talentów, bliskiej współpracy z rodzimymi wykonawcami, reagowania poziomem cen na sytuację rynkową, itp.".
W związku z komentarzami czytelników zaniepokojonych dokonywaniem płatności w OnetPlejerze przy pomocy kart kredytowych, postanowiliśmy poprosić o stosowny komentarz przedstawicieli portalu Onet.pl. Piotr Tchórzewski, PR manager z Onet.pl wyjaśnia: "Płatność jest wykonywana w firmie OD2, wszystkie transakcje wykonywane są przy użyciu protokołu SSL, a strona do płatności jest zweryfikowana przez Verisign. To nie jest nasz wymysł: wszystkie sklepy On Demand Distribution Ltd. mają taką samą metodologię dotyczącą płatności. Niemniej, pragnę zapewnić, ze jeszcze w tym roku uruchomimy dodatkowe formy płatności które są już używane w naszym portalu".
W związku z uruchomieniem OnetPlejera poprosiliśmy przedstawicieli konkurencyjnych serwisów obecnych już na rodzimym rynku od pewnego czasu o opinię na ten temat. Jak do tej pory zareagował jedynie serwis Soho.pl. A oto co powiedział nam Radek Samoszuk z Soho.pl: "Trudno mi coś komentować, czego nie mogę zobaczyć. Na powitanie otrzymuję jedynie informację o wielu programach, które muszę zainstalować aby korzystać z tego serwisu. U nas jest zupełnie inaczej - wolność i niezależność".
Przy okazji chcieliśmy się również zorientować odnośnie planów partnera reklamowego tego przedsięwzięcia, Coca-Cola Poland Services. Byliśmy ciekawi, czy Coca-Cola Poland Services planuje wprowadzić jakiekolwiek promocje powiązane z OnetPlejerem (przykładowo znane już na zachodzie akcje dołączania do etykiet lub nakrętek napojów kodów umożliwiających dostęp do zasobów sklepu). A oto odpowiedź, jaką otrzymaliśmy od Iwony Sarachman, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services: "Coca-Cola Poland Services jest sponsorem muzycznego sklepu internetowego prowadzonego przez Onet. Muzyka jest ważnym elementem naszej strategii marketingowej, więc kiedy pojawiła się możliwość uczestniczenia w przedsięwzięciu, które pozwala młodym ludziom legalnie ściągać najnowsze hity, skorzystaliśmy z niej. Wierzymy, że sklep odniesie sukces, trafiając w gusta miłośników wszystkich rodzajów muzyki. Co do naszych planów marketingowych, to na dzisiaj nie ujawniamy szczegółow".