OnetBanery: reklamowa samoobsługa

OnetBanery w zamierzeniu twórców mają być przełomem na światową skalę w ofercie samoobsługowych produktów reklamowych. Na stronach Onetu użytkownicy mogą samodzielnie zaplanować kampanię i stworzyć dla niej kreację, korzystając ze stosunkowo prostego w obsłudze narzędzia AdGen, nazwanego pieszczotliwie "czarodziejem banerów". Produkt, który ma być dostępny w najbliższych dniach, jest przede wszystkim skierowany do sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy Onetu szacuje, że już w tej chwili wydatki na reklamę małych i średnich przedsiębiorstw stanowią około 20% przychodów Onetu. Przedstawiciele portalu liczą w pierwszej kolejności na zainteresowanie właśnie mniejszych firm, działających regionalnie. Obecnie około 8 tysięcy firm z tego sektora korzysta z tekstowych OnetBoksów.

OnetBanery: reklamowa samoobsługa

Bartłomiej Zarębski i Jacek Makowski prezentują OnetBanery

Bartłomiej Zarębski, dyrektor Działu Produktu Marketingowego podkreślił na prezentacji nowej usługi Onetu, że produkt ma odpowiadać na potrzeby klientów, którzy nie mają dużych budżetów. - Jeśli spróbują - będą chcieli korzystać, głównie ze względu na pełna kontrolę nad kampanią - zachwalał.

Narzędzie AdGen to specjalny kreator, dzięki któremu użytkownik może samodzielnie stworzyć baner w oparciu o gotowe motywy graficzne. Mechanizm dostarcza podstawowych narzędzi do wykreowania reklamy - począwszy od różnych rodzajów, kolorów i wielkości czcionek użytych w hasłach reklamowych, przez wiele propozycji graficznych reklamy, aż po animacje i akcenty, które zostaną umieszczone na banerze. Kolejne możliwości, takie jak dodatkowe elementy graficzne, mają być dodawane w kolejnych dniach.

OnetBanery: reklamowa samoobsługa

Monika Bartołd-Bluszko, odpowiedzialna za projekt OnetBanerów

Monika Bartołd-Bluszko, odpowiedzialna za promocję produktu podkreśliła, że - główną cechą dobrych pomysłów jest prostota: u nas reklamodawca sam może zadbać o przygotowanie przekazu reklamowego oraz zaplanować i przeprowadzić kampanię. Dodajmy, że kampania może być w dowolnej chwili modyfikowana a kreacja edytowana.

Cena samodzielnie przygotowanej kampanii jest niższa niż tej przygotowanej na zlecenie, głównie ze względu na ograniczający jej koszt wkład własny reklamodawcy, jakim jest stworzenie banera. Płaci on za emisję 1000 banerów (CPM-Cost per Mille).

Reklamodawca ma możliwość wyboru kanałów tematycznych w Onet.pl oraz regionów lub miast w Polsce, gdzie będą wyświetlać się jego reklamy. Mechanizm umożliwia ustalanie dowolnego budżetu dziennego kampanii, którego wysokość wpływa na częstotliwość wyświetlania się reklam zleceniodawcy.

OnetBanery to obok OnetBoksów kolejny produkt z rodziny produktów samoobsługowych w ofercie portalu. Tworzenie, modyfikowanie i zarządzanie własnymi kampaniami reklamowymi dla OnetBoksów i OnetBanerów klienci mogą przeprowadzać w jednym miejscu korzystając z jednego loginu i tej samej portmonetki i punktów.

Stworzenie systemu do OnetBanerów, wraz z kreatorem AdGen, trwało 4 miesiące.

Adres serwisu OnetBanery