Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Onet.pl: wolniejszy niż przed rokiem wzrost przychodów za I kwartał 2009

Łukasz Wejchert, prezes Onet.pl zapowiedział, iż przychody firmy w pierwszym kwartale 2009 r. wzrosną, ale mniej niż w roku minionym.

Spowolnienie gospodarcze powodujące m. in. ograniczanie budżetów reklamowych coraz wyraźniej zaczyna dotykać internet. Łukasz Wejchert, prezes Grupy Onet.pl zapowiedział, iż mimo spodziewanego wzrostu przychodów firmy w I kwartale 2009 r., nastąpi on z mniejszą niż w ubiegłym roku dynamiką. Prezes Grupy Onet.pl podkreślił, iż trudno o wiarygodne prognozy dotyczące przychodów w obliczu panującej sytuacji gospodarczej.

Wolniej niż w ubiegłym roku rośnie reklama graficzna, ale obserwujemy dynamiczny rozwój innych biznesów - należących do Onetu lokalizatora internetowego Zumi.pl i serwisu randkowego Sympatia.pl. Jednocześnie pomimo spowolnienia w I kw. widzimy, że w porównaniu z ubiegłym rokiem, wzrosły wydatki na marketing on-line w sektorze FMCG (o 50%) i branży motoryzacyjnej (o 33%). To pokazuje, że wiele firm zamierza wykorzystać obecną sytuację do umocnienia swojej pozycji rynkowej - powiedział Łukasz Wejchert.

W powszechnej opinii ekspertów i analityków panuje przekonanie, że internet będzie jedynym medium, które odnotuje wyraźny wzrost wartości w 2009 r. kształtujący się na poziomie kilkunastu procent. Wg CR Media wartość reklamy on-line wzrośnie o 16% i dynamika ta będzie znacznie mniejsza niż rok temu. ZenithOptimedia szacuje, że wydatki na reklamę w sieci w bieżącym roku wzrosną o 21%. Najniższy wzrost wydatków na reklamę internetową w 2009 r. widzi Starlink, wg tego domu mediowego będzie to 0-3%.

Źródło: http://bankier.pl