Onet na prowadzeniu

Firma SMG/KRC przedstawiła wyniki cyklicznych badań Net Track, dostarczających informacji na temat użytkowników Internetu w Polsce. Obecne badania obejmują okres od grudnia 2002 do lutego 2003, a liczba internautów w badaniu osiągnęła wskaźnik 20% populacji.

Z opublikowanych danych wynika, że najbardziej znaną i najczęściej odwiedzaną przez polskich internautów witryną jest portal Onet. Znalazł się on na pierwszym zestawień odpowiedzi na pytanie, o witrynę odwiedzaną w ciągu ostatniego miesiąca (73,6% odpowiedzi) i ostatniego tygodnia (53,9% odpowiedzi). Kolejne miejsca zajmują Wirtualna Polska i Interia. Zaskakuje czwarte miejsce witryny producenta komunikatora Gadu-Gadu (wyprzedziła ona m.in. portal Gazeta.pl).

Badanie pokazują również, gdzie i jak często Polacy korzystają z Internetu. Najczęściej z globalną pajęczyną łączą się z domu (48,5%), następne pozycje zajmują placówki edukacyjne (31,7%), miejsca pracy (23,2%) oraz kawiarenki internetowe (20,89%). Blisko 60% użytkowników korzysta z Internetu codziennie lub kilka razy w tygodniu. Niecałe 20% raz w tygodniu, a 12,5% raz w miesiącu.