Olimpijskie marzenia
-
- Constantine von Hoffman,
- 23.06.2006
W 2008 roku Igrzyska Olimpijskie w Pekinie mogą stworzyć pierwszą prawdziwą narodową platformę dla amerykańskich firm, które będą chciały przekazać informacje marketingowe całym Chinom.
W 2008 roku Igrzyska Olimpijskie w Pekinie mogą stworzyć pierwszą prawdziwą narodową platformę dla amerykańskich firm, które będą chciały przekazać informacje marketingowe całym Chinom.
Trudno przecenić wagę, jaką przykłada chiński rząd do tych igrzysk. Politycy postrzegają olimpiadę w Pekinie jako prezentację nowych, kwitnących gospodarczo Chin i budują na cele igrzysk 37 stadionów i hal sportowych, niemal 300 km sieci metra, 640 km autostrad w Pekinie i okolicach. Kolejny wiele mówiący przykład na to, jak poważnie traktowana jest organizacja igrzysk: rząd efektywnie stosuje sankcje wobec podrabiania symboli olimpijskich.

Jeśli powiązać to z głębokim poczuciem narodowej dumy charakteryzującym Chińczyków, łatwo można odgadnąć, czemu firmy oczekują dużej i oddanej publiczności podczas tych igrzysk. Przy okazji będzie to publiczność dla wszystkich informacji marketingowych przekazywanych przez te firmy.
9,6 mln Wielkość kraju w kilometrach kwadratowych
1,3 miliarda Całkowita populacja
92% Odsetek obywateli, którzy są Chińczykami Han
56 Grup etnicznych
32,26 Mediana wieku
1,65 bln USD Produkt krajowy brutto
10 Chińskich miliarderów
43 Sklepy Wal-Mart
400 Dużych centrów handlowych
2007 Rok, w którym zostaną zniesione wszystkie ograniczenia dla zagranicznych posiadaczy sieci handlowych
1000 + Restauracji KFC
Źródło: Access Asia, CIA: The World Factbook, Ernst&Young, Forbes, Interbrand, The Associated Press, WorldBank
#Marka# | #Branża# |
Haier | elektronika |
Lenovo | komputery |
China Mobile | telefonia komórkowa |
Tsingtao Brewery | browary |
Ping An | finanse |
Bank of China | bankowość |
CCTV | telewizja |
Air China | linie lotnicze |
Huawei | telekomunikacja |
Sohu.com | internet |
Źródło: Financial Times