Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Okazje.info trzecią porównywarką, ale daleko za Ceneo

Według marcowych wyników Megapanel PBI/Gemius Okazje.info weszły do pierwszej trójki najpopularniejszych porównywarek cen. Póki co jednak przedstawiciele dwóch największych serwisów z tego segmentu, czyli Ceneo.pl i Nokaut.pl, mogą spać spokojnie - od Okazje.info dzieli ich spora różnica zasięgu.

Trzecie miejsce Okazje.info udowadnia, że nawet na pozornie nasyconym rynku ciągle jest miejsce dla nowych graczy. Porównywarka rozpoczęła swoją działalność w październiku 2007 roku na rynku zdominowanym przez najstarsze serwisy z tego segmentu - Skąpca, Ceneo i Nokaut.

Od tamtej pory Okazje.info aktywnie uczestniczą w rynku polskiego e-commerce. W ciągu roku porównywarka zwiększyła liczbę użytkowników o 462 % i poszerzyły swoją ofertę o ponad 800 tysięcy produktów. W tej chwili z serwisu korzysta 915 tys. użytkowników. Według przedstawicieli Okazje.info ogromna dynamika wzrostu oglądalności jest związana z tym, że oprócz porównania cen w sklepach internetowych Okazje.info prezentują także oferty tradycyjnych marketów, ich gazetki promocyjne, oraz propozycje okolicznościowych prezentów.

- "Prezentujemy oferty 1700 sklepów, wprowadzamy też coraz więcej funkcjonalności, które ułatwiają korzystanie z serwisu - system poradników, rankingów oraz opinii" - wylicza Piotr Broniarczyk, prezes Okazje.info.

Okazje.info trzecią porównywarką, ale daleko za Ceneo

TOP 5 porównywarek cen (Megapanel PBI/Gemius)

Mimo, że pod względem zasięgu Okazje.info plasują się na 3. miejscu wśród porównywarek, to serwis dzieli prawie "milionowa" przepaść od zajmującego drugie miejsce Nokaut.pl. W marcu Nokaut.pl odwiedziło ponad 2,1 mln użytkowników (real users), co dało mu zasięg na poziomie 13 proc. Z kolei lider rynku, wchodzące w skład Grupy Allegro Ceneo.pl, może pochwalić się zasięgiem rzędu 19,7 proc.

Okazje.info trzecią porównywarką, ale daleko za Ceneo

Okazje.info.pl

Mimo iż zasięg Okazje.info wynosi 5,5 proc., to podczas konferencji "Internet 2K9", Piotr Broniarczyk (w prezentacji pt. "Only the Paranoid Survive") zapowiadał, że jego spółka zamierza grać o najwyższą stawkę. Czyli również z porównywarką Ceneo.pl.

Jak o utraconą 3. pozycję walczył będzie Sapiec.pl? To pytanie zadałem przedstawicielom serwisu. - "Odnośnie komentarza do pozycji Okazje.info - zdecydowaliśmy się wyjątkowo nie zajmować oficjalnego stanowiska" - mówi Monika Janiszewska, Specjalista ds. PR w Skąpiec.pl - "Nie chcemy pisać o oczywistościach, bo wiadomo, że będziemy dążyć do uzyskania jak najlepszych wyników. A czas pokaże, jak ukształtuje się pierwsza trójka porównywarek."

Onet też ma gazetki

Onet.pl zakomunikował dziś wprowadzenie serwisu GazetkiPromocyjne.Onet.pl, w którym znalezc można najnowsze gazetki promocyjne sieci handlowych w całej Polsce. Oznacza to, że portal wprowadza ofertę konkurencyjną dla drugiej nogi Okazje.info.pl, która jest jednym z silników popularności porównywarki.