Ogłoszono laureatów konkursu Media Trendy 2012

Zygmunt Solorz-Żak ponownie został Człowiekiem Mediów Roku, zaś kanał HBO został Medium Roku. Po raz pierwszy przyznano nagrodę Mem Roku, którym została uhonorowana śmierć Hanki Mostowiak w serialu "M jak Miłość".

W konkursie Young Media Lions wygrały Małgorzata Siekierzyńska i Katarzyna Ślusarczyk z domu mediowego MPG. Szczególnie uhonorowano trzy kampanie: Życie to nie facebook, Sprzątanie Miasta oraz Sztuka, której nikt nie widział.

"Życie to nie facebook" zrealizowana przez Saatchi &Saatchi Poland poprzez analogie między kontaktami w życiu realnym i na Facebooku wywołała dyskusję o zagrożeniu wirusem HIV. "Sprzątanie miasta" było akcją ambientową promującą serwis tablica.pl, która w wymiarze społecznym walczyła z zaśmiecaniem miasta nielegalnie nalepianymi ogłoszeniami. Kampanię zrealizowała agencja 180heartbeats + Jung von Matt, Brandfever. Kampania "Sztuka, której nikt nie widział" to promocja innowacyjna idei audiodeksrypcji, która zmienia rzeczywistość i umożliwia odbiór sztuki wizualnej przez osoby niewidome. Zrealizowała ją agencja DDB Warszawa.

Zygmunt Solorz-Żak otrzymał nagrodę za Wydarzenie Roku na rynku medialnym, czyli zakup Polkomtela. Jest to jego drugi z rzędu tytuł Człowieka Roku Mediów.

HBO zostało nagrodzone za wysokobudżetową, ambitną produkcję serialową i innowacyjne sposoby promocji swoich produktów.

Śmierć Hanki Mostowiak została nagrodzona za potencjał twórczy, który wyzwoliła pośród użytkowników mediów społecznościowych. Nagroda miała podkreślić, że jeśli treść jest odpowiednio nośna popkulturowo, zostanie twórczo rozwinięta, zmieniona i zacznie żyć w Internecie swoim własnym życiem, niezależnym od intencji autorów.