Ofensywa TeleDanmark

Telekomunikacja Polska tym działaniom nie przygląda się bezczynnie. Niewielu z firmy mówi to wprost, ale "narodowość" narodowego operatora stała się dla niego kulą u nogi. Zarząd TP SA nie mógł znieść sytuacji, w której od firmy wymaga się przyłączania jak największej liczby klientów indywidualnych (co nie jest tanie) w momencie, gdy konkurenci prześcigają się w tworzeniu ofert dla lukratywnych klientów instytucjonalnych. Stracił wreszcie cierpliwość i podjął walkę o rynek, na którym dominuje i wcale nie zamierza oddać pola. TP SA zbudowała własną sieć szerokopasmową pod nazwą Neostrada, elektroniczną platformę handlu dla przedsiębiorstw (Marketplanet), zamierza rozwijać różne rodzaje dostępu do Sieci (np. spopularyzować szybki dostęp do Internetu - SDI).

"Dla nas każdy klient jest ważny,dlatego zorganizowaliśmy specjalny dział zajmujący się obsługą tych najbardziej dochodowych.

Zajmuje się on tworzeniem i wdrażaniem ofert dla instytucji" - tłumaczy Artur Żak, specjalista ds. relacji inwestorskich TP SA. Jej ubiegłoroczne inwestycje osiągnęły astronomiczną kwotę ponad 5,2 mld zł.

"Dzisiaj mogę zapewnić, że tegoroczne będą jeszcze większe. Ale jeszcze nie możemy podaćkonkretnej sumy"- dodaje Artur Żak. Rynek usług dostępowych będzie więc miejscem batalii dużych graczy. Chodzi o wielkie pieniądze: najpierw do zainwestowania, a później do zarobienia. Nowe spółki chcą odebrać jak najwięcej klientów instytucjonalnych TP SA, która wcale nie zamierza z nich rezygnować. Indywidualnym internautom natomiast pozostanie obserwowanie tych zmagań i korzystanie z numeru dostępowego 0 20 21 22.