Oblicz, ile Twoją firmę kosztują spamy

Google zamieścił wczoraj na swojej witrynie prosty kalkulator, który pozwala - po podaniu kilku informacji - obliczyć, jakie straty ponosi firma z powodu spamów.

Google umieścił na witrynie kalkulator w celach marketingowych, starając się w ten sposób przekonać użytkowników do swojej usługi Google Message Security (opartej na technologii opracowanej przez przejętą w zeszłym roku firmę Postini), która filtruje w trybie online wiadomości e-mail.

Straty są obliczane po podaniu kilku informacji (liczba pracowników odbierających e-maile, ich średnie zarobki, liczba dni roboczych w roku, liczba odbieranych spamów i ile sekund pracownik traci na odebranie każdego spamu).

Po obliczeniu strat kalkulator informuje od razu, że inwestycja związana z wykupieniem usługi Google Message Security zwraca się po X dniach. Firmy, które walczą ze spamem we własnym zakresie, mają do dyspozycji kalkulator Total Cost of Ownership. Stara się on udowodnić również, że z usługi Google Message Security warto korzystać.

Firma analityczna Nucleus Research badała w zeszłym roku rynek amerykański i obliczyła, że spamy kosztowały każdą firmę 712 USD rocznie w przeliczeniu na jednego zatrudnionego pracownika.