OMG Digital: wolimy informacje i rozrywkę z sieci niż telewizji

Ponad połowa polskich internautów poszukując informacji siada przed komputerem a nie telewizorem lub prasą codzienną - wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez OMG Digital. Jedynie seriale wciąż pozostają domeną szklanego ekanu.

Z badań przeprowadzonych przez firmę OMG Digital wynika, że coraz więcej treści zarówno rozrywkowych jak i informacyjnych znajdujących się w internecie wygrywa z ofertą telewizyjną.

Ponad połowa polskich internautów przebadanych przez OMG Digital deklaruje, że po rozrywkę sięga do internetu, podczas gdy w telewizji szuka jej zaledwie co trzeci badany (29,2%).

Podobnie przedstawia się sytuacja ze zdobywaniem aktualnych informacji oraz danych gospodarczych. Poszukiwanie bieżących wiadomości z kraju i ze świata, ponad połowa respondentów (51,8%) rozpoczyna od internetu, po telewizyjnego pilota sięga 27% badanych, a po tradycyjną prasę zaledwie 5,7%. W przypadku informacji gospodarczych - również ponad połowa Polaków korzystających z sieci szuka informacji z tej dziedziny w internecie, co czwarty badany (27%) włącza w tym celu telewizor, a 9,7% czyta prasę. Większość użytkowników sieci (53,8%) przed komputerem sprawdza też wiadomości sportowe, dotyczące swojego hobby (85%), zdrowia, urody oraz gotowania (64,5%).

Telewizja z internetem wygrywa jedynie w kategorii seriali. Wg deklaracji respondentów OMG Digital seriale telewizyjne na szklanym ekranie ogląda 3/4 internautów (74,8%), a w sieci zaledwie 14,5%.

W Polsce, wg kwietniowych wyników NetTrack już blisko połowa Polaków (48%) korzysta z internetu. Najliczniejszą grupą stanowią ludzie młodzi w wieku 25-39 lat (38%) oraz 15-24 lat (32%), posiadający wykształcenie średnie lub wyższe.

Źródło: http://www.rp.pl