O2.pl pracuje z Linksys nad telefonią internetową

Portal o2.pl rozpoczął współpracę z należącym do grupy Cisco Systems przedsiębiorstwem Linksys, w ramach której oferuje wspólną ofertę usług VoIP dla polskich użytkowników.

W ramach umowy z Linksys o2.pl wprowadziło do swojej oferty bramki do telefonów analogowych Linksys PAP2 współpracujące z usługą Tlenofon. Tym samym posiadacze dowolnych aparatów analogowych mogą korzystać z oferty telefonii internetowej o2.pl. Aktywacja i konfiguracja bramki odbywa się automatycznie. Żeby móc skorzystać z usługi, trzeba dysponować szerokopasmowym łączem internetowym.

Zdecydowaliśmy się zaoferować klientom promocyjne bramki VoIP w powiązaniu z naszymi usługami, ponieważ w ten sposób możemy pokonać największą przeszkodę stojącą na drodze do masowego korzystania z telefonii internetowej: cenę urządzeń - zaznaczył Jacek Świderski, członek zarządu firmy o2.pl.

David John Kelly, dyrektor ds. sprzedaży w regionie EMEA w firmie Linksys jest przekonany, że liczba użytkowników usług telefonii internetowej w Europie Środkowo-wschodniej będzie dynamicznie rosła.

Przypomnijmy, że o2.pl uruchomiło usługi VoIP pod koniec 2004 roku. Usługa Tlenofon oparta na protokole IAX2 i SIP działa jako dodatkowa funkcjonalność komunikatora Tlen.