O2.pl cementuje pozycję

Portal o2.pl uruchomił kolejny serwis treściowy - Egoiści.pl, który ma być konkurencją dla działającego od kilku miesięcy Pudelka. Do końca października firma chce otworzyć serwis społeczno-polityczny. Wszystkie treści będą produkowane przez własne redakcje.

Serwis Egoisci.pl działa w sieci od kilkunastu dni. Publikuje wiadomości z życia gwiazd estrady i komentarze. Egoiści mają być konkurencją Pudelka, z treściami czerpanymi z innych źródeł, podanymi trochę innym tonem - wskazuje Michał Brański, członek zarządu o2.pl, który liczy na duże powodzenie przedsięwzięcia.

Jego zdaniem zarówno Egoiści jak i Pudelek, dla których na rynku prasy widzi odpowiednik m.in. w magazynie People, nasycą rynek.

Otwieranie kolejnych serwisów tematycznych jest, jak wskazuje Brański, powielaniem strategii dużych wydawnictw prasowych (Bauer, G+J, Edipresse). Chcemy tak jak oni cementować swoją pozycję w danym segmencie poprzez mnożenie bytów - wskazuje.

O2.pl planuje do końca I kwartału przyszłego roku działać w każdym segmencie rynku internetowego (w dziedzinie produkcji treści i innych), również w tych, które dotychczas nie były kojarzone z firmą. To nasza "strategia wysp" - wyjaśnia Brański - Przeciwstawiłbym ją strategii wielkich agregatorów, jakimi są 3 czołowe, polskie portale.

Wszystkie treści o2.pl chce produkować samodzielnie. Rozstajemy się z zewnętrznymi dostawcami i koncentrujemy się na samodzielnych redakcjach - podaje szef o2.pl

W najbliższych planach o2.pl ma uruchomienie serwisu społeczno-politycznego. W średniej perspektywie będzie to konkurencja dla takich podmiotów jak Polityka, Wprost czy działy polityczne Gazety Wyborczej i Dziennika - wyjaśnia Brański.