Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

O Interii będzie głośno

Wczoraj ruszyła kampania reklamowa portalu Interia przygotowana z dużym rozmachem. W telewizji, radiu, prasie i oczywiście internecie portal będzie pracował nad większą rozpoznawalnością swojej marki, wzmacniał świadomość istnienia różnorodnych serwisów oraz zachęcał do korzystania z usług portalu. Akcja potrwa do końca listopada, a jej największe nasilenie nastąpi w ciągu najbliższych trzech do czterech tygodni. To kolejna spółka internetowa po Allegro, która zdecydowała się na atak medialny.

Mariusz Kuziak, rzecznik Interii, dosłownie kilka dni przed startem kampanii, powiedział nam - W przeciwieństwie do WP czy Onetu nie mamy "dziedzictwa" w postaci o 5 lat dłuższej obecności na rynku, co przekłada się bezpośrednio na utrwalenie się portalu w świadomości użytkowników sieci. Musimy więc przebijać się przez to, wykształcone latami, przyzwyczajenie użytkowników do konkurencji. Reklama w mediach tradycyjnych jest w tym pomocna, bo pokazuje, że istniejemy - że jest alternatywa dla tych konkurencyjnych produktów. Realizacją przekonania o konieczności przebijania się ze swoimi produktami do świadomości internautów jest właśnie kampania promocyjna Interii, która ruszyła w tradycyjnych mediach.

Kampania telewizyjna obejmie spoty w TVP 1, TVP 2, MTV i Vivie oraz billboardy sponsorskie w Telewizji Polsat i Tele 5. Kampania radiowa będzie prowadzona na antenie radia RMF FM i RMF Maxx. W tym samym czasie będzie trwać kampania w prasie, na łamach prawie 30 tytułów prasy opiniotwórczej, kobiecej, komputerowej i młodzieżowej, np.: Bussinesman Magazine, Wiedza i Życie, Gazeta Prawna, Życie Warszawy, Film, Elle, Nowa Fantastyka i Komputer Świat.

W wybranych aglomeracjach będzie prowadzona kampania outdoorowa, która obejmie citylighty oraz reklamę na autobusach. Towarzyszyć jej będzie akcja indoorowa w ponad dwustu szkołach i na ponad stu uczelniach. Uzupełnieniem akcji prowadzonej w mediach tradycyjnych będą działania w Internecie, którymi zostanie objętych kilkanaście witryn, m.in. tygodnika Wprost, Wirtualnych Mediów, Newsweeka, Dziewczyny i Cogito.

Kampania ma pokazać bogactwo zasobów portalu, toteż na layoutach i w reklamach prasowych pojawiają się nawiązania do popularnych serwisów i usług jak m.in.: Poczta, Pogoda, Sport, Kobieta, Poczta, Teledyski, Giełda, Waluty, Film, Tłumacz i Motoryzacja. Charakterystycznym elementem graficznym kampanii odbywającej się pod hasłem "INTERIA.PL. Kliknij po więcej" jest strzałka-kursor, znak budzący skojarzenia z komputerem i Internetem. W reklamach ten symbol pojawia się w postaci spersonifikowanej i prezentuje różne ludzkie zachowania. Ma w dowcipny sposób kierować uwagę odbiorcy w stronę Internetu.

- Na przykładzie wybranych serwisów i usług pokazujemy różnorodność oferty portalu. Kierujemy nasz przekaz do szerokiej grupy odbiorców, którym chcemy pokazać, że w Interia.pl znajdą mnóstwo ciekawych serwisów i użytecznych usług. Liczymy na to, że w wyniku działań promocyjnych więcej użytkowników Internetu dowie się, że w naszym portalu znajdą serwisy, z których istnienia być może do tej pory nie zdawali sobie sprawy - wyjaśnia Grzegorz Wójcik, wiceprezes zarządu spółki.

Strategiczne założenia kampanii są wynikiem badań prowadzonych na przestrzeni ostatnich miesięcy. Przygotowaniem kreacji i produkcją zajęła się wyłoniona w przetargu agencja ART FM, zakupem mediów - Interia.pl.

Więcej o wykorzystaniu innych mediów niż internet do promocji internetowych spółek pisaliśmy ostatnio w tekście "Stare media promują nowe".