Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Nowy ranking JMM

Jupiter Media Metrix opracowało ranking instytucji finansowych świadczących usługi on-line w oparciu o nowy wskaźnik efektywności ich serwisów WWW (CORE).

JMM wprowadził indeks bazujący na badaniu zachowania i działań klientów online banków i instytucji sprzedających usługi finansowe. Wskaźnik CORE (Złożony Wskaźnik Efektywności Online) bada i porównuje skuteczność ich internetowej oferty. Publikowany co kwartał wskaźnik będzie uwzględniał liczbę unikalnych użytkowników, intensywność korzystania przez nich ze stron WWW (ilość czasu spędzonego na stronie WWW), częstotliwość korzystania - liczbę wizyt w ciągu miesiąca, lojalność klientów i odsetek przejścia klientów off-line do on-line w przypadku danej firmy.

Kombinacja tych czynników daje indeks CORE. W pierwszym zestawieniu tego typu przygotowanym przez JMM, w kategorii bankowości na czele znalazły się serwisy BankofAmerica.com, WellsFargto.com i KeyBank.com. W kategorii brokerów usług finansowych na czele znajdują się razem E*Trade Financial Network i TDWaterhouse.com, znacznie wyprzedzając kolejne w rankingu firmy jak Sharebuilder.com, czy Fifelity.com. W pierwszej edycji rankingu, w kategorii bankowość pod uwagę wzięto 20 serwisów WWW, a w kategorii brokerów usług finansowych – 19 serwisów. JMM planuje rozszerzenie kolejnych wersji CORE o segment serwisów ubezpieczeń, płatności on-line i leasingu.

JMM poinformował także o wynikach w rozbiciu na składowe indeksu CORE. Najbardziej lojalnych klientów wśród badanych instytucji posiadają: w kategorii banków Key Bank, a w kategorii brokerów - Merill Lynch. Wskaźnik mierzy, jak często użytkownik działający w trybie „bezpiecznym” w danym serwisie odwiedza inne strony w tej samej kategorii, zarówno w trybie bezpiecznym jak i niezabezpieczonym. Tak więc oprócz obrazu lojalności użytkowników, indeks daje wyobrażenie o funkcjonalności serwisu. Częste wizyty użytkownika na innych serwisach świadczą o tym, że na „macierzystym” serwisie nie znajduje on wszystkich potrzebnych mu funkcjonalności. Do banków z najbardziej lojalnymi klientami online należą obok KeyBank.com także PNCBank.com, AmSouth.com. Wśród brokerów finansowych w czołówce za ML znalazły się ShareBuilder i CSFBDirect.

Wskaźnik intensywności korzystania z serwisu, odpowiadający liczbie minut spędzanej przez gościa danego serwisu dla bankowości ujawnia, ze KeyBank.com, BankOne.com i Fleet.com posiadają najbardziej intensywnie korzystających z serwisu gości. oparty jest na danych Media Metrix. W tej samej konkurencji wśród brokerów finansowych najwyższy indeks mają TDWaterhouse.com, PutnamInvestments.com i AmericanCentury. Natomiast BankofAmerica.com, WellsFargo Citibank i Chase prowadzą z kolei pod względem liczby unikalnych użytkowników.