Nowy portal turystyczny

Ruszyła testowa wersja Travelplanet.pl, w którym większościowy pakiet udziałów posiada MCI. Pod koniec bm. można spodziewać się pełnej wersji portalu.

MCI posiada w Travelplanet 91% udziałów. Kapitał zakładowy spółki Travelplanet.pl SA wynosi 0,5 mln zł, MCI przyznał jej ponadto 1 mln zł pożyczki pomostowej. Zarząd spółki liczy na uzyskanie rentowności pod koniec 2002 roku.

Uruchomiona testowa wersja portalu umożliwia już dokonywanie rezerwacji biletów. W pełnej wersji, Travelplanet umożliwia przeprowadzanie transakcji online. W tym celu zawarto umowę z e-Cardem. Spółka uruchomiła już ponadto Centrum Obsługi Telefonicznej. W dalszej kolejności portal zamierza wprowadzić sprzedaż wycieczek czarterowych oraz imprez turystycznych a także innych usług.

Grupa docelowa Travelplanet to wedle prezesa spółki, Piotra Multana, około 2 mln internautów między 21 a 40 rokiem życia, którzy mają dochody w wysokości powyżej 1500 zł netto miesięcznie. Celem i podstawą działania portalu jest dostęp do 40 tys. ofert turystycznych największych i najbardziej godnych zaufania firm, zapewnienie zróżnicowanej, umożliwiającej porównanie oferty, oraz pełnej informacji. Codziennie pojawiać się ma ponadto około 200 ofert typu „last minute”.

Portal ma współpracować z najważniejszymi biurami podróży, jak Ving, Neckermann, Eurocamp. Wszystkie oferty przygotowywane sa pod kątem polskiego rynku.