Nowy portal finansowy z Wrocławia

Z wierzchu IPO.pl nie różni się zasadniczo od pozostałych portali finansowych. Został jednak stworzony głównie z myślą o przedsiębiorstwach poszukujących kapitału na sfinansowanie bieżącej i inwestycyjnej działalności.

W IPO.pl znajdziemy porcję wiadomości, notowania, komentarze i analizy polskich i zagranicznych rynków finansowych, kapitałowych i walutowych.

Przedsiębiorcy znajdą w nim artykuły, poradniki i inne informacje o alternatywnych możliwościach finansowania począwszy od tych najprostszych jak: kredyt bankowy, leasing, faktoring, poprzez fundusze unijne, pomoc funduszy Venture Capital i Aniołów Biznesu, aż po debiut giełdowy.

Anna Janus, dyrektor zarządzający Portalu Finansowego IPO.pl przekonuje, że na polskim rynku jest miejsce na kolejny wortal poświęcony tematyce finansów. Powiedziała nam - Z racji tego że finanse on-line to dynamicznie rozwijającym się rynek, widzimy tutaj miejsce dla siebie. Rynek nie jest jeszcze nasycony - ciągle się rozwija. Korzyści, jakie niesie ze sobą Internet, to dla nas szansa na rozwój i szybkie dotarcie do przedsiębiorców poszukujących kapitału i informacji.

Podkreśliła, że IPO.pl wyróżnia się spośród takich portali jak Money.pl czy Bankier.pl, które są tworzone głównie z myślą o osobach fizycznych tym, że jest portalem skierowanym tylko do przedsiębiorców. - Mamy ściśle określone plany rozwoju, które coraz to bardziej wyróżnią nas spośród tych portali - zapewniła.

IPO.pl powstał we Wrocławiu, niezależnie od Money.pl. Tworzy go zespół przyjaciół z Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.

Tomasz Bonek, redaktor naczelny Money.pl o IPO.pl

Cieszy nas, że powstał ipo.pl, zwłaszcza że wdrożył nasz program partnerski dotyczący pośrednictwa finansowego (Money2Money). Ipo.pl publikuje też przede wszystkim treści kopiowane z innych mediów, także z Money.pl.

Czy jest to dla nas konkurencja? Odpowiedź brzmi - nie. Bardzo trudno jest bowiem zbudować oglądalność serwisu, to trwa latami. I wiadomo, że nie wystarczają same pieniądze. Było wiele portali, które wydawały miliony na reklamę i już dzisiaj nie istnieją.

Nawet bardzo dobry merytorycznie portal - elfin.pl - ma dziś nieco ponad 20 tys unikalnych użytkowników. W porównaniu do Money.pl to bardzo mała grupa.