Nowe narzędzia do badania internetu w komórkach

Amerykańska firma M:Metrics, zajmująca się analizą dostępu do sieci za pomocą telefonów komórkowych, stworzyła nową usługę, która pokazuje dokładnie, w jaki sposób internauci korzystają z internetu w urządzeniach przenośnych.

System nosi nazwę MeterDirect i jest usługą przeznaczoną głównie dla media planerów i reklamodawców, którzy chcą znać szczegóły tego, w jaki sposób ludzie używają internetu w komórkach. M:Metrics twierdzi, że ich nowy system ma za zadanie pomóc profesjonalistom z branży w odkrywaniu trendów związanych z użyciem komórek i zachowań ich użytkowników, przez co ma nadzieję odkryć telefon komórkowy jako atrakcyjne medium dla marketingu.

System MeterDirect mierzy aktywność użytkowników sieci komórkowych w internecie poprzez analizę odwiedzanych przez nich stron. Zapewnia także wyświetlanie dokładnych rankingów, pokazujących kiedy w ciągu dnia i tygodnia, większość użytkowników komórek ma dostęp do sieci.

Jak twierdzi M:Metrics: - Usługa kolekcjonuje szczegółowe informacje o obsłudze aplikacji komórkowych łącznie z wysyłaniem wiadomości, tytułem, poziomem głośności muzyki i konsumpcją wideo.

MeterDirect zbiera dane z panelu M:Metrics, który może być umieszczony w smartphonie. Firma twierdzi, że ich usługa ciągle monitoruje w ten sposób wysyłanie wiadomości, działalność wyszukiwarki, użycie aplikacji i mediów przez użytkownika. Klienci, którzy subskrybują M:Metrics, otrzymują pożądane informacje poprzez interaktywny interfejs sieciowy.

Demonstrując rodzaj danych, do który usługa otwiera dostęp, M:Metrics ujawniła także informacje porównujące dostęp do internetu przez komórki w Stanach Zjednoczonych z Wielką Brytanią. Firma twierdzi, że Google jest najpopularniejszą stroną sieciową zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w USA. Zauważa także, iż większość ludzi spędza więcej niż osiem minut podczas każdej z sesji za każdym razem gdy wchodzi do sieci, co jest zaskakująco wysoką liczbą.

Podczas gdy użytkownicy komórek w Europie i Azji są zwykle postrzegani jako bardziej zaawansowani w kwestii dostępu do sieci poprzez swoje telefony, M:Metrics uważa, że badani w ich panelu Amerykanie pokazują wyższy poziom codziennego użytkowania smartphone'ów niż Brytyjczycy.

Istnieje także kilka innych różnic pomiędzy miłośnikami komórkowego internetu w USA i Wielkiej Brytanii. M:Metrics wykazuje, że brytyjscy użytkownicy mają tendencję do otwierania stron, będących w posiadaniu ich sieci komórkowej o wiele częściej niż Amerykanie, którzy kierują się raczej ku stronom Yahoo.com i MSN.com.

Kolejną różnicą pomiędzy użytkownikami z obydwóch krajów jest zgodnie z MeterDirect fakt, iż piątek jest najaktywniejszym dniem dla użytkowników komórkowego internetu wśród Amerykanów, podczas gdy w Wielkiej Brytanii jest to wtorek.

Powyższe wyniki zostały oparte na badaniu z lutego, w którym brało udział około 500 uczestników w USA i około 600 w Wielkiej Brytanii. Pomimo tego, że posiadacze smartphone'ów są w obydwóch krajach w znacznej mniejszości w stosunku do użytkowników klasycznych komórek, to wyraźnie dominują jeśli chodzi o dostęp do sieci przez komórkę.

źródło: Clikz.com

strona M:Metrics:http://www.mmetrics.com/

***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak