Nowa telewizja WP

Dla widzów, którzy aktywnie chcą się włączyć w proces tworzenia WPtv dedykowana jest sekcja "Wasze produkcje". Tylko wybrane osoby, które posiadają prawa autorskie do produkcji i wyrażą zgodę na ich publikację, zostaną zaproszone do umieszczenia swoich materiałów w WPtv. Nie ma zatem możliwości dowolnego dodawania produkcji.

W przyszłości do serwisu ma zostać wprowadzony model dzielenia się przychodami z emisji reklam przy najpopularniejszych i najwyżej ocenianych produkcjach wideo nadesłanych przez internautów.

Większa rozdizelczość

"Bardzo duży nacisk położyliśmy na wybór takiej technologii, która potrafi w sposób elastyczny dostosować się do możliwości technicznych naszych odbiorców" - mówi Tomasz Fijałkowski, kierownik zespołu IT pracującego nad serwisem. Wśród zasadniczych zmian wymienić można m.in.: dywersyfikację jakości obrazu, czyli możliwość oglądania produkcji w lepszej jakości optycznej w zależności od przepustowości łącza, którym dysponuje użytkownik; możliwość przeglądania zawartości produkcji wideo z poziomu archiwum bez konieczności ich odtwarzania; możliwość osadzania dowolnej produkcji na zewnętrznych stronach WWW poprzez wklejanie linku z kodem.

Zadbano też o najmłodszych internautów, wprowadzając wyraźne oznakowanie produkcji drastycznych lub niecenzuralnych oraz całkowicie rezygnując z kontentu erotycznego na rzecz audycji o wydźwięku edukacyjnym.

Tuż po uruchomieniu nowej odsłony serwisu w pierwszej kolejności planuje się dodanie m.in. edytora napisów przy produkcjach wymagających tłumaczeń oraz mechanizmu subskrypcji - umożliwiającego informowanie widzów zainteresowanych danym programem o pojawieniu się jego nowych odcinków.

Jak pokazują lipcowe wyniki badania Megapanel PBI\Gemius, ze wszystkich internetowych platform telewizyjnych to właśnie wp.tv przeyciąga największą liczbę użytkowników (real users), bo aż 1 602 140. Pozostałe serwisy w kategori to odpowiednio: onet.tv - 1 517 782, , interia.tv - 559 688, itvp.pl - 455 189, tivi.pl - 254 667. Zasięg: wp.tv - 10,54 proc., onet.tv - 9,9 proc., interia.tv - 3,7 proc., itvp.pl - 3 proc., tivi.pl - 1,7 proc.

Ukłon w stronę użytkowników i danie im możliwości personalizacji jak i dodawania własnych treści jest z pewnością dobrym rozwiązaniem, zważywszy że konkurencja nie śpi. Polsat negocjuje zakup od holenderskiej firmy Fruitlounge Media interaktywnego formatu łączącego telewizję i Internet. Jak czytamy w Press, na przełomie 2008 i 2009 roku format FL Media ma wystartować w wybranych pasmach kanałów Polsat Play i Polsat Cafe. Internauci będą mogli decydować, które materiały wideo trafią na antenę telewizji.