Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Nowa kampania Gazeta.pl

Dzisiaj ruszyła nowa kampania wizerunkowa portalu Gazeta.pl. Kierowana do tej samej grupy docelowej i posiadająca z grubsza podobne cele, „Bądź ciekaw” jest na szczęście odmienna w sferze wizualnej od poprzedniej, niezapomnianej kampanii „A ty w ryj dostaniesz”.

Kampania pod hasłem „Bądź ciekaw” będzie przeprowadzona w mediach we wrześniu. Jako grupę docelową uznano osoby powyżej 20-roku życia, z wyższym lub średnim wykształceniem. Cele są raczej uniwersalne: budowa zasięgu, promocja produktów i wzrost zasięgu.

Do reklamy portalu „oddelegowano” takie serwisy jak praca, sport i wiadomości, usługi – jak chat i poczta i serwis moto. Gazeta nie zdecydowała się więc na promocję własnych płatnych rozwiązań; tj. konkretnie Archiwum. Wydaje się więc, że z grubsza przed autorami kampanii postawiono te same cele jak przed twórcami poprzedniej, raczej kontrowersyjnej kampanii znanej z hasła „A ty w ryj dostaniesz”. Cały czas zatem Gazeta.pl dobija się o przynależne jej, według wszelkiego prawdopodobieństwa, mierząc zaangażowane środki finansowe i potencjał redakcyjny portalu, miejsce w czołówce polskiej sceny portalowej. Niedawno I-Metria przedstawiła wyniki badania na panelu polskich użytkowników domowych Internetu; wynika z niego, że Gazeta.pl posiada 15% zasięg wśród użytkowników domowych, przegrywa więc pod tym względem np. z O2.pl (20%), Yahoo! (18%). Do pierwszej trójki Onet – WP – Interia – dzieli ją odległość bardzo duża. Być może jednak Gazeta.pl uzyska lepsze wyniki w badaniu na panelu Praca”.

W aktualnej kampanii wykorzystane zostaną bilboardy w 10 największych miastach Polski (1050 sztuk), citylighty przystankowe (400 sztuk), ponad 200 ekranów kinowych (powierzchnię outdoor dostarczy pozostający w grupie AMS). W prasie i Internecie Gazeta.pl będzie reklamowała się poprzez własne media (papierową Gazetę Wyborczą i magazyny kolorowe (np. Wiedza i Życie, Poradnik Domowy z Grupy Agora oraz serwis „kampanijny” w portalu Gazeta.pl).

Koncepcję kampanii stworzyła Agencja Corporate Profile DDB. Przy jej realizacji z portalem współpracowało studio filmowe „Film Republic”, Agencja Gazeta (zdjęcia), AMS (outdoor), RMB – (kino).