Nielsen: kobiety grają coraz więcej

Mimo, iż standardowy gracz to wciąż młody mężczyzna w wieku 12 do 17 lat, coraz wyraźniej zwiększa się w Stanach Zjednoczonych liczba kobiet zainteresowanych różnymi typami gier - brzmią wnioski z najnowszego badania Nielsen Games.

Standardowy gracz to człowiek młody, w wieku 12-17 lat, o rocznym dochodzie w budżecie domowym ponad 70 tys. USD, który szczególnie upodobał sobie rozrywkę w PlayStation 3 oraz Xbox 360 - wynika z badania Nielsen pt. "The state of the video gamer".

Analitycy Nielsena podkreślają jednak fakt, że grami coraz wyraźniej zaczynają interesować się osoby starsze oraz - co ciekawsze - kobiety. Panie w wieku ponad 25 lat są również bardziej wiernymi i lojalnymi konsumentami przywiązanymi do jednego typu gry poświęcając na wirtualną rozrywkę więcej czasu niż ich równolatkowie.

Okazuje się, że 29% wszystkich użytkowników gier na PC stanowią kobiety w wieku 25-54 lata, stanowiąc największą grupę w tej kategorii wiekowej. Kobiety starsze, powyżej 55 roku życia stanowią drugą grupę pod względem czasu poświęcanego na ten typ rozrywki.

Do gier PC najbardziej ulubionych przez kobiety w wieku 25-54 lata w Stanach Zjednoczonych należy pasjans Solitaire (ponad 4,6 mln graczek), a także gry: FreeCell (ponad 3,2 mln) oraz Great Escapes Solitaire (ponad 1,2 mln użytkowniczek). Jeśli chodzi o płeć przeciwną to czołówka wygląda podobnie: Solitaire (ponad 3,1 mln graczy), FreeCell (2 mln fanów) oraz na trzecim miejscu Hearts (ponad 1,1 mln).

Źródło: http://www.emarketer.com