Nielsen: a Twitter wciąż rośnie

W ciągu roku liczba użytkowników Twittera wzrosła o 1928% - wynika z najnowszych badań firmy Nielsen Online. Wśród największych serwisów społecznościowych również Twitter odnotował najwyższą dynamikę wzrostu średniego czasu poświęcanego miesięcznie na korzystanie z serwisu.

Z czerwcowej analizy oglądalności społecznościowych serwisów przeprowadzonej przez Nielsen Online wynika, że Twitter z ponad 20 mln rzeszą użytkowników zajmuje 4 miejsce. W ciągu roku awansował z... 48 pozycji. Na podium znajdują się: Facebook (87,25 mln użytkowników), MySpace (62,83 mln użytkowników) oraz Blogger (blisko 43 mln internautów), do których - mimo imponujących wzrostów popularności - wciąż Twitterowi nieco brakuje.

Ciekawie prezentują się wskaźniki obrazujące dynamikę wzrostu popularności wymienionych serwisów społecznościowych. Podczas gdy serwis MySpace odnotował zaledwie 6% wzrost (rok do roku), to już Facebook zbliżył się do poziomiu 200% (w czerwcu 2008 r. korzystało z niego 29,2 mln użytkowników, a 12 miesięcy później ponad 87 mln), a Twitter (uwaga!) osiągnął wzrost 1928% w skali roku. W czerwcu 2008 r. z Twittera korzystało zaledwie 1 mln internautów (czyli prawie o połowę mniej, niż obecnie śledzi mikroblogowe wpisy Oprah Winfrey).

Warto w tym miejscu przywołać odważne szacunki przedstawicieli najpopularniejszego na świecie serwisu mikroblogowego. Wg ich prognoz jesteśmy obecnie na początku prawdziwego wzrostu popularności "ćwierkania". O ile prognozowana liczba 25 mln użytkowników planowana na 2009 r. może być jeszcze osiągalna, to dalsze szacunki: 100 mln użytkowników w roku 2010 i 350 mln internautów rok później, wydają się być już mniej realne... Choć oczywiście niewiadomo.

Średni czas, jaki użytkownicy Twittera miesięcznie spędzają w serwisie wynosi wg czerwcowych analiz pół godziny (31 minut). To mniej od królującego w tej kategorii Facebooka (4 godz i 40 minut), ale biorąc pod uwagę fakt, że rok temu "ćwierkanie" zabierało zaledwie 5 minut, wzrost na poziomie 522% jest imponujący i najwyższy w omawianej kategorii.

Mimo mniejszej dynamiki wzrostu w zakresie liczby użytkowników serwisu, MySpace - wg danych Nielsen - pozostaje liderem w zakresie korzystania ze strumieniowych treści wideo. Czerwocowe statystyki mówią o 12,8 mln unikalnych użytkowników MySpace, którzy obejrzeli ponad 120 mln takich materiałów.

Źródło: http://www.nielsen-online.com