Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Nielsen: a Twitter wciąż rośnie

W ciągu roku liczba użytkowników Twittera wzrosła o 1928% - wynika z najnowszych badań firmy Nielsen Online. Wśród największych serwisów społecznościowych również Twitter odnotował najwyższą dynamikę wzrostu średniego czasu poświęcanego miesięcznie na korzystanie z serwisu.

Z czerwcowej analizy oglądalności społecznościowych serwisów przeprowadzonej przez Nielsen Online wynika, że Twitter z ponad 20 mln rzeszą użytkowników zajmuje 4 miejsce. W ciągu roku awansował z... 48 pozycji. Na podium znajdują się: Facebook (87,25 mln użytkowników), MySpace (62,83 mln użytkowników) oraz Blogger (blisko 43 mln internautów), do których - mimo imponujących wzrostów popularności - wciąż Twitterowi nieco brakuje.

Ciekawie prezentują się wskaźniki obrazujące dynamikę wzrostu popularności wymienionych serwisów społecznościowych. Podczas gdy serwis MySpace odnotował zaledwie 6% wzrost (rok do roku), to już Facebook zbliżył się do poziomiu 200% (w czerwcu 2008 r. korzystało z niego 29,2 mln użytkowników, a 12 miesięcy później ponad 87 mln), a Twitter (uwaga!) osiągnął wzrost 1928% w skali roku. W czerwcu 2008 r. z Twittera korzystało zaledwie 1 mln internautów (czyli prawie o połowę mniej, niż obecnie śledzi mikroblogowe wpisy Oprah Winfrey).

Warto w tym miejscu przywołać odważne szacunki przedstawicieli najpopularniejszego na świecie serwisu mikroblogowego. Wg ich prognoz jesteśmy obecnie na początku prawdziwego wzrostu popularności "ćwierkania". O ile prognozowana liczba 25 mln użytkowników planowana na 2009 r. może być jeszcze osiągalna, to dalsze szacunki: 100 mln użytkowników w roku 2010 i 350 mln internautów rok później, wydają się być już mniej realne... Choć oczywiście niewiadomo.

Średni czas, jaki użytkownicy Twittera miesięcznie spędzają w serwisie wynosi wg czerwcowych analiz pół godziny (31 minut). To mniej od królującego w tej kategorii Facebooka (4 godz i 40 minut), ale biorąc pod uwagę fakt, że rok temu "ćwierkanie" zabierało zaledwie 5 minut, wzrost na poziomie 522% jest imponujący i najwyższy w omawianej kategorii.

Mimo mniejszej dynamiki wzrostu w zakresie liczby użytkowników serwisu, MySpace - wg danych Nielsen - pozostaje liderem w zakresie korzystania ze strumieniowych treści wideo. Czerwocowe statystyki mówią o 12,8 mln unikalnych użytkowników MySpace, którzy obejrzeli ponad 120 mln takich materiałów.

Źródło: http://www.nielsen-online.com