Niektórzy wychodzą na prostą

Kilka amerykańskich witryn handlowych zaczęło wreszcie przynosić zysk ku radości inwestorów giełdowych.

Kilka amerykańskich witryn handlowych zaczęło wreszcie przynosić zysk ku radości inwestorów giełdowych.

Udało się to po trzech latach działalności FragranceNet.com, który sprzedaje kosmetyki. Pierwsze "plus" w bilansie niedawno ogłosiły także FTD.com (artykuły ogrodnicze) i Homestore (nieruchomości). Nawet wciąż tracący Amazon.com daje nadzieję, że wkrótce wyjdzie na prostą. Rośnie jego stopa zwrotu (z 20 do 26%) i wartość sprzedaży, maleją straty. Amazon. com gotów jest zwolnić międzynarodową ekspansję, która jest powodem połowy strat. Inwestorów nie zawsze przekonuje uzyskanie dodatniego bilansu. Niektóre firmy starają się uzyskać go w krótkim czasie, zaniedbując inwestycje. Dlatego m.in. giełda zareagowała spadkiem kursów Homestore i FragranceNet. com mimo komunikatu o zyskach. FragranceNet. com zarobił 100 tys. USD przy przychodzie 1,7 mln USD, Homestore natomiast uzyskała 550 tys. USD przy przychodzie 62 mln USD. W październiku zdecydowała się na zakup za 761 mln USD konkurencyjnego Move.com. Łatwiej prowadzić interesy witrynom, które dysponują fizycznym zapleczem. FTD.com jest internetowym oddziałem, założonej 90 lat temu, firmy FTD. Witryna zbiera zamówienia na artykuły ogrodnicze i realizuje je poprzez sieć 6500 punktów macierzystej firmy, za co pobiera prowizję. Dwie kolejne witryny handlowe LandsEnd.com i iQVC, przynoszące zysk, są własnością tradycyjnych sieci handlowych.