(Nie)chciana e-reklama

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych w USA, amerykańscy internauci mają pozytywny stosunek do reklam trafiających do ich skrzynek Wyraźnie odróżniają jednak zwykły spam od elektronicznych listów reklamowych, na których otrzymywanie wyrazili uprzednio zgodę.

Badania przeprowadzone przez Harris Interactive, na zamówienie Digital Impact - nowojorskiej agencji reklamowej działającej w Internecie, wykazały że 86% respondentów chce otrzymywać reklamowe e-maile, pod warunkiem że nie będą to listy należące do kategorii spamu. Z badania wynika także, że 71% internautów, przynajmniej raz w życiu dokonało zakupu towaru reklamowanego za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Spośród maili o charakterze marketingowym które otrzymują Amerykanie, 59% to przesyłki na otrzymywanie których internauci wyrazili wcześniej zgodę. Co ciekawe, aż 79% "chcianych" e-maili spotyka się z obojętnym bądź pozytywnym przyjęciem ich odbiorców.

Wyniki badań opublikowane w tym tygodniu przez DoubleClick wykazały, że ilość reklam przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej stale rośnie i to w coraz szybszym tempie. W ciągu drugiego kwartału br. liczba elektronicznych listów reklamowych wzrosła o 12,6%, podczas gdy w trzecim kwartale 2001 roku o 7,7%.