Newspoint i Plejada - współpraca przy Bitwie Gwiazd
-
- 29.08.2013, godz. 11:20
Newspoint, dostawca usług kompleksowego monitoringu mediów, razem z serwisem Plejada należącym do Grupy Onet, przygotowuje comiesięczne zestawienie dotyczące opinii internetowych na temat dwóch wybranych gwiazd showbiznesu.
Informacja prasowa - Newspoint
Newspoint odpowiada za analizę opinii o wybranej parze celebrytów w internecie - serwisach www i mediach społecznościowych oraz przygotowanie raportu. Jest on publikowany w serwisie Plejada.onet.pl.
Nazwiska gwiazd do rankingu wskazuje redakcja Plejady. Następnie Newspoint analizuje częstotliwość wzmiankowania tych osób w mediach internetowych, typy mediów internetowych oraz wydźwięk wypowiedzi na temat gwiazd (pozytywny, neutralny lub negatywny) i typuje tę osobę, która w danym miesiącu w internecie prezentuje się korzystniej.
Dane do Bitwy Gwiazd pochodzą z największego w Polsce systemu monitoringu internetu Newspoint, który monitoruje 330 tys. źródeł w polskich portalach oraz 3 mln źródeł w polskich serwisach social media. Analiza prowadzona jest w oparciu o imiona i nazwiska, ewentualnie także pseudonimy artystyczne celebrytów w pełnych odmianach; w przypadku popularnych imioni nazwisk stosowane są dodatkowe kryteria wyszukiwania. Każda edycja Bitwy Gwiazd zawiera informacje dotyczące pełnego miesiąca kalendarzowego.