Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Newslettery FT.com za 24 tys. USD

Władze serwisu internetowego dziennika ekonomicznego Financial Times planują poszerzenie swojej oferty o płatne newslettery, zawierające bardzo szczegółowe informacje oraz analizy najnowszych wydarzeń i trendów rynkowych.

Plany te ujawnił podczas ubiegłotygodniowej konferencji Interactive Media dyrektor operacyjny FT.com, Zach Leonard. Roczny koszt subskrypcji nowych newsletterów ma wynosić od 1600 do 24 tys. USD, w zależności od poziomu "dogłębności" zawartych w nich informacji.

Zdaniem władz FT.com, poszerzenie oferty o nową usługę, skierowaną głównie do banków inwestycyjnych oraz wyspecjalizowancyh w konkretnych dziedzinach ekonomistów, ma stanowić poważną konkurencję dla "strategii wertykalnych", stosowanych np. przez WSJ.com. "Jeżeli zaoferujemy naszym użytkownikom informacje na wysokim poziomie merytorycznym i napisane specjalnie z myślą o odbiorcach internetowych oraz dodamy do tego możliwość dostępu do ogromnej bazy materiałów archiwalnych, to nie widzę powodu, dla którego nie mielibyśmy znaleźć na nie chętnych – nawet przy takich, stosunkowowo wysokich opłatach", twierdzi Zach Leonard.

Przedstawiciel FT.com poinformował jednocześnie, że liczba użytkowników płacących za dostęp do serwisu osiągnęła w tym tygodniu poziom 55 tysięcy. Firma testuje także wprowadzenie w USA mikropłatności za dostęp do pojedynczych artykułów.