Netsprint wprowadza reklamę śródtekstową

Należąca do Netsprint i Wirtualnej Polski sieć Adkontekst wprowadza nieobecną dotychczas w tym systemie formę reklamową - Intertext. Jest to rodzaj reklamy kontekstowej, która emitowana jest w treści artykułów publikowanych na serwisach partnerskich Adkontekst w momencie najechania kursora na wyróżnione w tekście słowo.

System Adkontekst analizuje treść danego artykułu i wybiera słowa kluczowe, podkreślając je podwójną linią jako aktywny link. Reklama aktywuje się w momencie, gdy użytkownik najedzie kursorem na wyróżnione słowo - pojawia się wówczas boks zawierający tekst reklamowy, powiązany kontekstowo z artykułem.

"Po wprowadzeniu, w maju br., systemu aukcyjnego, nowej oferty i wizualizacji marki Adkontekst, to kolejny ważny krok w rozwoju tej sieci reklamy kontekstowej - mówi Artur Banach, Prezes Zarządu NetSprint.pl. Z kolei wstępne wyniki testów na serwisach renomowanych wydawców pokazują, że przychody z tytułu emisji reklam kontekstowych w wyniku wdrożenia Intertext mogą wzrosnąć nawet o 100-150%" - mówi Banach.

Netsprint wprowadza reklamę śródtekstową

Przykład działania technologii Intertex na serwisie WP.pl

Intertext, podobnie jak inne formy reklamy w sieci Adkontekst, jest wyświetlany w kontekstowym powiązaniu z treściami prezentowanymi w serwisie. Na danej stronie emitowane są maksymalnie 4 reklamy Intertext (po 95 znaków każda). Reklama wyświetla się na wybrane przez reklamodawcę słowa, na serwisach o wskazanej przez niego tematyce i jest rozliczana za efekt (model CPC). Oprócz reklam tekstowych, w formie boksu Intertext emitowane są również reklamy tekstowo-graficzne Adkontekst Exclusive, zawierające np. logo reklamodawcy.