Netsprint wdraża swe usługi w Danii

Podpisano umowę, na mocy której NetSprint wdroży wyszukiwawcze rozwiązanie Information Access Platform w duńskim wydawnictwie Berlingske Media.

Berlingske Media to jeden z największych wydawców prasowych i internetowych w Danii, do którego należą takie witryny jak: Berlingske.dk, BT.dk, Business.dk oraz ErhvervsBladet.dk. Stworzone przez Netsprint rozwiązanie Information Access Platform przystosowane zostało do obsługi języka duńskiego i na początku współpracy będzie wdrożone na serwisach Berlingske.dk, BT.dk, Business.dk oraz ErhvervsBladet.dk, a docelowo jego implementacja ma mieć miejsce w kolejnych serwisach Wydawnictwa.

IAP jest rozwiązaniem dla dużych wydawców internetowych (m.in. portali informacyjnych) którzy dążą do efektywniejszej monetyzacji treści i optymalizacji działania serwisów. Umożliwia intuicyjne przeszukiwanie i kontekstowe powiązanie treści. Zastosowanie Information Access Platform pozwala wydłużyć cykl życia publikowanych treści, zwiększyć liczbę wizyt oraz wydłużyć czas ich trwania, co z kolei przekłada się na wzrost przychodów reklamowych - brzmią zapewnienia twórców systemu.

W serwisach należących do Belingske Media wdrożone zostaną następujące funkcjonalności: Federated Search(przeszukiwanie wielu serwisów w dowolnym formacie, również wideo), Mobile Search (wyszukiwanie mobilne), Auto Complete (autouzupełnianie w momencie wpisywania zapytania), Related Content (powiązane treści - np. "zobacz także") wraz z Entity Extraction (mechanizm ekstrakcji słów kluczowych) oraz Topic Pages (umożliwiający automatyczne budowanie stron i wortali tematycznych powiązanych z określonym tematem).

Przedstawiciele NetSprint wśród przewidywanych korzyści wdrożenia IAP wymieniają: "stymulację ruchu pomiędzy serwisami należącymi do Berlingske Media, dłuższy cykl życia contentu, dłuższe wizyty na stronie i więcej odsłon (zwiększenie przychodów z reklam PPC), poprawę usability i nawigacji pomiędzy poszczególnymi serwisami Berlingske Media, wsparcie działań SEO, zwiększenie lojalności obecnych i nowo pozyskanych użytkowników i zmniejszenie bouncing rate, a także: nowe źródła przychodów (zwiększenie przychodów reklamowych), budowę nowych produktów w internecie na bazie mechanizmu wyszukiwawczego oraz znaczne zwiększenie konkurencyjności wśród innych wydawnictw".

Jest to kolejna zagraniczna umowa NetSprint w obszarze Enterprise Search. Wcześniej podpisano umowę z norweskimi firmami Edda Media - wiodącym wydawcą norweskim oraz Opoint AS - liderem rynku monitoringu mediów.

Źródło: NetSprint