NetTrack: marzec - maj 2009

Liczba internautów w Polsce wynosi obecnie 14,7 mln osób. Większość z nich bez problemu rozpoznaje takie marki jak Google, Allegro i Onet.pl - wynika z badania NetTrack, przeprowadzanego przez MillwardBrown SMG/KRC.

Wg NetTrack, serwis Nasza-Klasa.pl jest bardziej rozpoznawalnym adresem niż portale WP.pl, Interia.pl, O2.pl. O największym w naszym kraju serwisie społecznościowym nie słyszała jednak jeszcze ponad połowa rodaków.

Drugim najbardziej znanym w Polsce serwisem opartym na społeczności jest Fotka.pl.

W odpowiedzi na pytanie: "którą stronę internetową odwiedziłeś/aś w ciągu miesiąca?" - największa liczba respondentów wskazała Google.pl, co zresztą potwierdzają comiesięczne wyniki Megapanelu. Co interesujące, na 10. pozycji wśród najczęściej odwiedzanych witryn pojawiło się Zumi. Należący do Onetu lokalizator przyciągną aż 15 proc. internautów.

NetTrack: marzec - maj 2009

W odniesieniu do zeszłego miesiąca nie zmieniła się struktura płci internautów - zarówno panie jak i panowie korzystają z tego medium w równym stopniu. W większości są to osoby w przedziale wiekowym 25-39 lat.

NetTrack: marzec - maj 2009

Widać niewielki spadek w liczbie osób, które korzystają z internetu w kawiarence internetowej.

NetTrack: marzec - maj 2009

Metodologia: Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od marca do maja bieżącego roku wyniosła 5990 osób, a od lutego do kwietnia - 6062 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu. Próba jest imienna, dobierana z operatu PESEL, reprezentatywna dla populacji w wieku 15-75 lat.