NetSprint z reklamą kontekstową na Łotwie

NetSprint wdrożył system reklamy kontekstowej nsContext w języku łotewskim dla firmy Textads, zarządzajęcej siecią reklamy kontekstowej na Litwie, Łotwie i w Estonii.

Łotewskojęzyczny system nsContext dla sieci Textads to kolejne wdrożenie, z którym NetSprint obecny jest w republikach nadbałtyckich. Wcześniej, we wrześniu ubiegłego roku wdrożono rozwiązania dla Textads umożliwiające reklamę na stronach litewskojęzycznych.

NetSprint odpowiadał za część technologiczną przedsięwzięcia, czyli m.in. dostosowanie systemu do fleksji języka łotewskiego, a także dostarczył know-how w zakresie sprzedaży i optymalizacji emisji reklam. W przypadku wdrożenia na Łotwie sporym wyzwaniem było stworzenie oddzielnej kategorii dla stron rosyjskojęzycznych i takie indeksowanie reklam, aby reklamy rosyjskie nie wyświetlały się na stronach łotewskojęzycznych i odwrotnie - powiedział Marcin Górski, dyrektor działu systemów reklamowych w firmie NetSprint.pl.

System reklamy kontekstowej nsContext umożliwia zarządzanie powierzchnią reklamową na stronach internetowych oraz emisję reklam kontekstowych w ramach sieci serwisów partnerskich - w tym przypadku w Textads, największej sieci reklamy kontekstowej działającej na Litwie, Łotwie i w Estonii. Wśród zalet systemu nsContext najczęściej wymienia się: precyzyjne kierowanie przekazu do odpowiednich grup docelowych, stałą kontrolę nad wydatkami oraz mierzenie efektów działań marketingowych w internecie.

Po sukcesie wdrożenia litewskiego, kolejnym krokiem była Łotwa, gdzie wyniki wdrożenia są również bardzo obiecujące. Średni CTR reklam wzrósł o 24%, a efektywny CPM o 17%. Wkrótce planujemy implementację nsContext w Estonii, zatem docelowo wdrożenie obejmie sieć reklamową Textads we wszystkich krajach bałtyckich - powiedział Andrius Avinas, dyrektor zarządzający Textads.

Źródło: http://www.netsprint.eu