NetSprint wprowadza monitoring blogów, a wkrótce też mikroblogów

Firma NetSprint wprowadza na polski rynek rozwiązanie NewsPoint UGC - system monitorujący blogi i fora internetowe. Aplikacja jest przeznaczona dla specjalistów marketingu i public relations, którzy chcieliby poznać opinie odbiorców swoich produktów i usług.

Obecnie system NewsPoint UGC monitoruje ponad 44 tysiące forów internetowych. System monitoruje również trzy największe platformy blogowe: blog.pl, bloog.pl i blox.pl., które w sumie dają liczbę 29 tys. blogów. Obszar ten będzie rozwijany o kolejne platformy. Jednocześnie jest to jedyne w Polsce rozwiązanie do monitoringu rozliczane w ramach stałego abonamentu - klient płaci jedynie za miesięczny dostęp do konta, niezależnie od liczby monitorowanych haseł czy liczby znalezionych publikacji.

NewsPoint UGC planuje wprowadzić również monitoring treści tworzonych przez użytkowników internetu za pomocą narzędzi Web 2.0, takich jak monitorowanie komentarzy w porównywarkach cen (np. Ceneo, Nokaut, Skąpiec) w czerwcu 2009, mikroblogów (np. Blip) we wrześniu 2009 i serwisów z plikami audio i wideo (Wrzuta) w dalszej przyszłości.