NetSprint: 34% wzrost przychodu w 2009 r.

W roku 2009 firma NetSprint uzyskała przychody na poziomie 13,1 mln zł, co oznacza 34% wzrost w porównaniu do roku 2008 (9,7 mln złotych).

Jak podał NetSprint, wzrost sprzedaży był możliwy m.in. dzięki szybkiemu rozszerzaniu działalności firmy poza Polską. NetSprint pozyskał nowych klientów w Danii, Norwegii, w Bułgarii i na Ukrainie, co oznacza, że firma jest już obecna ze swoimi rozwiązaniami na łącznie 7 rynkach europejskich (oprócz wyżej wymienionych są to Litwa i Łotwa).

Spółka nie podała, jaki osiągnęła w 2009 r. zysk netto. - "Niestety ze względu na to, że jesteśmy częścią spółki giełdowej, nie możemy ujawnić tych danych" - mówi Olga Kamińska, PR Manager NetSprint.

W 2009 r. spółka kontynuowała rozpoczętą na początku 2008 roku strategię zakładającą koncentrację na rozwiązaniach B2B oraz dostosowanie wszystkich produktów do wdrożeń w wielu wersjach językowych. We wszystkich obszarach udało się utrzymać nakłady na rozwój produktów.

Jak podaje NetSprint, spółka umocniła swoją pozycję i zwiększyła przychody we wszystkich obszarach swojej działalności: sieci reklam kontekstowych (Adkontekst w Polsce oraz 6 sieci zagranicznych rozwijanych z partnerami lokalnymi w oparciu o platformę nsContext), rozwiązań klasy Enterprise Search, a także systemów NewsPoint, zbierających treści z internetu i umożliwiających ich monitoring (artykuły i social media) oraz wyszukiwarki Internetu.

W 2009 roku zasięg sieci reklamowej Adkontekst wzrósł z 11,5 miliona do prawie 16 milionów real users. Oznacza to, że reklamy emitowane w tej sieci docierają do 91,8% użytkowników Internetu w Polsce.

Znaczący wzrost zasięgu sieci jest efektem pozyskania kolejnych renomowanych wydawców, m.in. portalu Interia (w ramach współpracy z siecią AdSearch), oraz serwisów należących do O2.pl (m.in. forum.o2.pl, hotmoney.pl, notowany.pl, sfora.pl, sportfan.pl, kafeteria.pl), INFOR PL S.A.(m.in. gazetaprawna.pl, prawnik.pl, wieszjak.pl, forsal.pl), Mediów Regionalnych (m.in. nto.pl, dziennikwschodni.pl, gp24.pl, pomorska.pl, poranny.pl), Presspublika (RP.pl, zw.com.pl, parkiet.com), PolskaPresse (m.in. naszemiasto.pl, polskatimes.pl), AxelSpringer, Edipresse (Wizaz.pl, polki.pl) czy G+J (national-geographic.pl, kobieta.pl).

Warto podkreślić też nawiązanie współpracy z siecią Smartcontext, Adtotal oraz Advice.

W kwietniu 2009 roku NetSprint wprowadził na rynek system do monitorowania blogów i forów - NewsPoint UGC. Obecnie rozwiązanie monitoruje już 172 tysiące blogów i 915 tysięcy forów oraz porównywarki cen, a wkrótce wprowadzi monitoring mikroblogów. Usługa NewsPoint została uruchomiona również na Litwie. Ponadto, NetSprint rozpoczął również sprzedaż raportów branżowych NewsPoint.

W 2010 roku firma zamierza skoncentrować się na uruchamianiu i tworzenia nowych produktów oraz na dalszej ekspansji na rynki europejskie. Celem firmy jest osiągnięcie pozycji jednego z największych europejskich dostawców rozwiązań do przeszukiwania, zarządzania i monetyzowania treści w Europie do 2012 roku.