Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Nectar dla Brytyjczyków

Czy internetowy program lojalnościowy może przyciągnąć w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania 1,8 mln gości i skłonić do uczestnictwa 8% z nich?

Sztuka taka udała się serwisowi internetowemu Nectar.com obsługującemu programy lojalnościowe Debenhams, Sainsbury, British Petroleum i Barclaycard. Serwisy Sainsbury’s i Barclaycard odnotowały ponad 50-proc. wzrost ruchu w ciągu miesiąca od momentu uruchomienia programu.

Wynik ten daje Nectar.com we wrześniu 30. pozycję pod względem oglądalności na Wyspach Brytyjskich. Wyniki uzyskane przez Nectar.com są bezprecedensowe i wykazują skuteczność połączenia działań off-line i on-line. Liczba gości sięgnęła we wrześniu 1,84 mln, a zasięg programu – tj. odsetek osób aktywnie w nim uczestniczących – wyniósł 8,4%. Wyniki te stawiają nectar.com całkowicie poza zasięgiem innych programów lojalnościowych w Internecie działających na rynku brytyjskim, jak mypoints.co.uk (odpowiednio 387 tys. i 1,75%), czy airmiles.co.uk (295 tys. i 1,34%).

Wyniki współczytelnictwa serwisów uczestniczących w programie lojalnościowym wykazują, że we wrześniu serwis Sainsbury’s dzielił z nectar.com 128 tys. gości, Debenhams - 55 tys., zaś Barclaycard – 257 tys. 65% gości nectar.com we wrześniu to mężczyźni – więcej niż na rodzimych serwisach czterech wymienionych firm. 38% internautów łączących się z domów stanowiły osoby powyżej 50 roku życia, a większość – osoby powyżej 65 lat. Jedna trzecia gości zarabia powyżej 30 tys. funtów brytyjskich rocznie, a 16% - powyżej 50 tys. GBP rocznie.

Według analityków Nielsen/NetRatings poprzednie systemy lojalnościowe działające w Interencie – oparte na zbieraniu punktów, czy innych schematach – raczej nie rzuciły internautów na kolana. Sukces Nectar.com dowodzi jednak, że w przypadku zaangażowania poważnych, uznanych marek, pojawiają się również odbiorcy.