Nastaw się na business, na social business

Nastaw się na business, na social business -  recenzja prezentacji z konferencji Social Media Standard 2012 Biznes.

Tematem przewodnim prezentacji Jarosława Bieleckiego z agencji Mint Media było przedstawienie SM nie jako narzędzia, ale jako części procesu marketingowego, nieodłącznej i przenikającej wszystkie jego obszary. Na samym początku Jarosław zaznaczył, że będzie "trochę o opowiadaniu bajek, trochę o strukturze biznesowej", a ja dodam, że bajek w prezentacji nie było, a tylko praktyczna wiedza.

Prezentacja była podzielona na dwie części. Pierwsza poświęcona była kreacji, druga social mediom w ramach marketingu mix wg Kotlera.

Na przykładzie Red Bull Stratos, prelegent wytłumaczył czym charakteryzuje się dobrze opowiedziana historia. W każdym "story" jest bohater (Felix Baumgartner), konflikt (siły natury, grawitacja) i droga, która zawsze usłana jest komplikacjami i perturbacjami (próby, zwątpienia) i osiągnięcie celu (Red Bull dodał Mu skrzydeł-doskonałe wypełnienie claim’u).

Nastaw się na business, na social business

54e7f4faeff22da3440a462da4c4003c

Jak marki powinny tworzyć historie? Po pierwsze muszą mówić prawdę, ponieważ pozwala to klientom zbliżyć się, zapoznać. Po drugie muszą być interesujące, wyróżniać się, a poprzez postępowanie zgodnie z prawdę budować swoją wiarygodność. Muszą do swojej historii zaprosić i wciągnąć realne osoby, co więcej postawić je  w centrum, pozwolić im integrować "scenariusz", wtedy opowiadane "story" stanie się dla nich call to action. Marki muszą tworzyć "emocjonalny komunikat z zabarwieniem brandowym" bo dzięki temu zapadają w pamięć odbiorców.

W drugiej części, poświęconej SM w marketingu mix, Jarosław pokazywał jak brandy wprowadziły media społecznościowe do swoich działań w obszarach:

- PROMOCJA (na przykładzie GoPro- producenta wstrząso- i wodoodpornych kamer; firma utworzyła kanał na Youtube i aplikację na FB, gdzie użytkownicy zamieszczają filmy nakręcone za pomocą sprzętu GoPro, następie powstają spektakularne, budzące emocje reklamy telewizyjne z ich wykorzystaniem)

- PRODUKT (na przykładzie Banku Zachodniego WBK, który utworzył "Bank Pomysłów", gdzie użytkownicy mogą umieszczać swoje propozycje co do usprawnienia działania lub nowych ofert banku, klienci wygenerowali 3768 pomysłów, z których 425 zostało już wdrożonych)

- KANAŁY DYSTRYBUCJI (na przykładzie Dell Outlet, która wykorzystują Twittera zamieszcza komunikaty o czasowej promocji, w dwa lata dzięki temu działaniu firma uzyskała 3 mln USD przychodu)

- CENA (na przykładzie SPA Aria, która wykorzystując mechanizm Facebook Offer sprzedała 1500 bookingów w ciągu tygodnia i 25 000 nowych fanów w ciągu prowadzenia całej akcji)

- LUDZIE (na przykładzie szefa Saatchi&Saatchi Izrael, który do rekrutacji "programisty idealnego- artysty i analityka" wykorzystał zmagania w Diablo, ponieważ rekrutacja przeprowadzona była wśród osób z Generacji Y)

-  OBSŁUGI KLIENTA (na przykładzie Polpharmy, która w aplikacji na FB umożliwiała konsultacje z lekarzem alergologiem)

Bielecki podkreślił, że w procesie od budowania świadomości marki do budowania lojalności, implementację SM zaczyna się od ludzi w kontekście wewnętrznym i zewnętrznym. Ogromnym plusem prezentacji była duża liczba case’ów, fakty dotyczące efektów kampanii. Koncept SM jako części procesu, a nie jako narzędzia, choć  może nie tak oczywisty, ale jest jak najbardziej prawdziwy i istotny, jeśli firma chce prowadzić skuteczną komunikację i zwiększać sprzedaż.

Nastaw się na business, na social business

153474299773759585_5KdVgm9n_c

Materiały wideo Sprawdź>>

Nastaw się na business, na social business

www.internetstandard.pl/kiosk/szkolenia/social-media-standard-2012-biznes/