Napster sprzedał 5 mln piosenek

Internetowy sklep muzyczny Napster poinformował, że od momentu jego uruchomienia (co miało miejsce pod koniec października), internauci zakupili w nim ponad 5 mln plików muzycznych.

To dobry wynik, aczkolwiek trzeba zaznaczyć, że największy konkurent Napstera, iTunes Music Store Apple'a, takim wynikiem mógł się poszczycić w niecałe dwa miesiące od startu. Napster pozostaje więc liderem wśród internetowych serwisów muzycznych, przeznaczonych jedynie dla użytkowników komputerów PC - jednak wciąż jest daleko w tyle za dostępnym zarówno do posiadaczy Macintoshy, jak i "pecetów" iTunes Music Store.

Internauci mogą kupować w Napsterze pojedyncze pliki audio za 99 centów lub pełne albumy - za 9,95 USD. Innowacją jest miesięczny abonament w wysokości 9,95 USD - umożliwia on użytkownikom odsłuchanie (za pośrednictwem strumieniowej transmisji dźwięku) dowolnej liczby dostępnych w serwisie utworów. Za pliki pobierane na twardy dysk trzeba jednak płacić oddzielnie.